אין מוצרים בעגלת הקניות.

מעבר לתשלום
פסח ימים טובים

אלטרנטיבה – 2

ההגדה הרקונסטרוקציונית
ההגדה הרקונסטרוקציונית נערכה בראשית המאה ה-20. בהגדה זו לא מוזכרים השפטים שנעשו למצרים, כמו גם פסוקים ברוח זו, כגון הפסוק "שפוך חמתך על הגויים". כמו כן, אין בהגדה זו בקשה לחידוש עבודת המקדש. משה רבנו, שמקומו נפקד בהגדה המסורתית, בין השאר כתגובה לנצרות, שציירה את ישו כמשה החדש וסיפור דמותו של משה ויציאת מצרים כהכנה לסיפור ישו, נזכר בהגדה הרקונסטרוקציונית במדרשים ובציטוטים מן המקרא. כמו כן, נוספים מקורות מן המקרא על היחס לגר, זכר לתקופת היות בני ישראל גרים במצרים.

ההגדה הקיבוצית
בהגדה הקיבוצית, נזנחה הדרך המסורתית של התמודדות עם הטקס והטקסט הדתי. אין אזכור של העבר: קריעת ים סוף והחכמים המסובים בבני ברק. הדגש הוא על ההווה: ההתיישבות, האביב, הקציר, עבודת האדמה. ההגדה משלבת קטעי שירה מודרנית, זכרונות מהשנים הקודמות, 10 מכות שקיבלו אויבינו בשנים עברו, וכדומה. גם בהגדה זו השיבו למשה את מקומו המקראי (ע"ע "ההגדה הרקונסטרוקציונית", הגדת התנועה ליהדות מתקדמת), עם פרשנות מודרנית על העבדות, האדנות והחירות.

ההגדה הפמיניסטית 
"לשנה הבאה בנות חורין": ההגדה משמשת ככלי להובלת רעיונות מתפתחים.

כוס מרים
יש המצרפים לצד כוסו של אליהו כוס נוספת: "הכוס של מרים". הכוס של מרים מלאה במים, זכר למי באר מרים, שקיימו את בני ישראל בשנות מסעותיהם במדבר.

קערת הסדר
"מקומה של האשה על הבימה מקביל למקומו של תפוז בקערת הסדר" במהלך נאום שנישא בבית כנסת בארה"ב בו אוזכרה הסמכת הרב הרפורמית הראשונה, נשמעה ההערה הנ"ל מפיו של גבר שהיה נוכח בקהל המאזינים. הנואמת, סוזנה השל, הגיבה בדברים הבאים: "נשים מביאות לבימה מה שתפוז מוסיף לקערת הסדר: שינוי תחת פשע" התפוז התווסף לקערת הסדר על ידי נשים שניהלו "סדרים פמיניסטיים" בשנות ה-70, במהלכם צוין מקומה החשוב של האישה בחיים היהודיים. ב-25 השנים האחרונות, הסמלים המציינים את חשיבותן של הנשים היהודיות לתרבותן ולמורשתן אומצו על ידי משפחות רבות, ששילבו אותם בחגיגות הפסח כחלק אינטגרלי.

ההגדה החילונית
בהגדה החילונית אין איזכור של שם ה'. ההגדה היא שיר הלל לעם ישראל שעמד מול פרעה, המן ושאר אויבי ישראל. בנוסף, ישנן הגדות שמשלבות נושאים חברתיים אוניברסליים: זכויות אזרח, חירויות האדם, עבדות וכן הלאה.

ההגדה הצה"לית 
ההגדה הצה"לית כתובה בנוסח אחיד שמשלב בין הנוסח האשכנזי לספרדי, בהתאם לשוויון הצה"לי.
יש הקוראים את מגילת העצמאות לאחר ההגדה, ושותים כוס חמישית לגאולת העם בימינו.

סטטיסטיקה
סקר שערך משרד הפרסום צרפתי-שטרנשוס-זמיר, באמצעות מכון המחקר טלסקר, מגלה ש- 62% מהציבור בישראל מקפיד על אכילת מזון כשר לפסח בלבד % 17.5 אוכלים לחם בפסח. השאר 20.5% — לא מקפידים על כשרות, אוכלים חמץ, אבל לא לחם. עוד התברר מהסקר, ש- %56 מהאנשים, שבחיי היומיום לא מקפידים על כשרות, יימנעו מלאכול חמץ בפסח. מתוך "עכבר פסח" – מוסף רשת שוקן לפסח – אפריל 2001

הצטרפו לרשימת התפוצה של קרן תל"י