אין מוצרים בעגלת הקניות.

מעבר לתשלום

"רַב נִזְדַּמֵּן לְמָקוֹם אֶחָד.
גָּזַר תַּעֲנִית וְלֹא יָרְדוּ גְּשָׁמִים.
יָרַד לְפָנָיו שְׁלִיחַ צִבּוּר,
אָמַר "מַשִּׁיב הָרוּחַ" – וְנָשְׁבָה רוּחַ,
אָמַר "מוֹרִיד הַגֶּשֶׁם" – וְיָרְדוּ גְּשָׁמִים.
אָמַר לוֹ: מָה מַעֲשֶׂיךָ?
אָמַר לוֹ: מְלַמֵּד תִּינוֹקוֹת אֲנִי,
וּמַקְרִיא לִבְנֵי עֲנִיִּים כִּבְנֵי עֲשִׁירִים,וּמִי שֶׁאֵין לוֹ – אֵינִי נוֹטֵל מִמֶּנּוּ כְּלוּם;
וְיֵשׁ לִי בְּרֵכָה שֶׁל דָּגִים,
וְכָל מִי שֶׁמְּסָרֵב אֲנִי מְשַׁחֲדוֹ בְּדָגִים
וּמְשַׁדְּלוֹ עַד שֶׁהוּא בָּא וְקוֹרֵא."
(תרגום הרב שטיינזלץ לתלמוד בבלי, מסכת תענית כ“ד עמוד א')


מורה טוב ובריכה של דגים. 
לפניכם מדרש חז"ל, העוסק בדמותו של מורה מיוחד, שמצליח להשפיע הן על תלמידיו והן על המציאות כולה.
מהי משמעותה המטאפורית של אותה "בריכה של דגים"? וכיצד אנו מנכיחים אותה בבתי הספר שלנו?
במידה  וגם אתם שותפים לשאלה זו,  אנו, בקרן תל"י מזמינים אתכם לפתח יוזמה בית ספרית בתחום התרבות היהודית ישראלית, ברוח תל"י: כזו שתניע ללימוד, תעמיק אותו, תעצים את החוויה, ותעשיר את השפה והתרבות הבית ספרית. 

  • רציונל
    בקרן תל"י אנו מאמינים כי מנהל/ת ביה"ס וצוות המורים הינם סוכני השינוי המשמעותיים ביותר במערכת החינוך. כשותפי פעולה, נשמח לאפשר לכם לחלום, להגות ולהגשים.
    מוצעות לפניכם מגוון יוזמות חינוכיות, מתחום התוכן היהודי- ישראלי, יוזמות המשלבות בין  ה"מה"  ובין  ה"איך", בין תחום התוכן ובין ההיבט הפדגוגי שלו, עניין זה כך אנו מאמינים,  יצור למידה אחרת, יצירתית ומשמעותית.
    אם תבחרו לפתח ולהטמיע יוזמה נסייע לפרוץ את 'תקרת הזכוכית' של ההוראה הפורמאלית ויחד ניתן מענה ללמידה אחרת או נוספת, למידה אשר תיתן מענה תכני ופדגוגי, ובצד הנושא הנבחר נקדם תהליכי הוראה, למידה והערכה משמעותיים, חדשנות בחינוך, עניינים המתייחסים להיבטים הפדגוגיים והאקלימיים כאחד.
    בכל אלה אנו רואים העצמה של השפה והתרבות הבית ספרית בבירור שאלות של זהות ושייכות, בתחום הדעת "תרבות יהודית- ישראלית".
  • למי מיועדת יוזמתלי?
    התכנית מיועדת לבתי הספר של תל"י החל משנתם השנייה.
    בתי הספר בהם מתקיימים הנתונים הבאים:
    מלמדים תרבות יהודית ישראלית בהיקף של לפחות 6 שעות בכתות א-ו
    עברו השתלמות בית ספרית של תל"י, ו/או מנהלת ו/או רכז למדו/לומדים בתכנית הללי.
  • מי מוביל את יוזמתלי?
    את היוזמה מוביל צוות המורכב ממנהל/ת רכז היוזמה,  מורים ואפשרות לנציגי הנהגת הורים.
  • הצעות ליוזמתלי, "בְּרֵכָה שֶׁל דָּגִים" :
    תל"י מציעה חמישה נושאים ליוזמות לבחירה. במידה ובי"ס מבקש יוזמה נוספת או אחרת יגיש ביה"ס את היוזמה , והדבר יישקל לגופו של עניין:
    – גינה מקראית, משנאית או תלמודית (למידה חוץ כיתתית , פיתוח יחידות הוראה ייחודיות בשיתוף תכנית אדמ"ה תל"י)
    – מרחב למידה (בעל ערך ונושא מארגן מתחום הדעת תרבות יהודית -ישראלית)
    – משחוק,  מְשַׂחֲקִים מִשְׂחָקִים ( פתוח משחקים בנושא נלמד , ישמש גם כחלופות בהערכה)
    – סדר ט"ו בשבט / הגדה לפסח/ סדר יום העצמאות (פיתוח הגדה בית ספרית כחלק מלמידת חקר )
    – בולים בנושא ערכים. (חקר בנושא ערך או נושא מסוים, יצירת בולים בשיתוף דאר ישראל)
  • אמות המידה לבחירת בי"ס המגיש בקשה ליוזמה חינוכית *
    – צוות מוביל אשר מוכן להשתלם ולבצע את היוזמה , בהובלת מנהל/ת בית הספר
    – היוזמה המוצעת, תעמיק ותעשיר את  העשייה החינוכית פדגוגית בתחום המקצוע "תרבות יהודית- ישראלית" בבית הספר.
    – התמיכה תינתן ליוזמה בעלת השפעה רחבה בבית הספר, החל מפעילות לשכבה ועד לרמה הבית ספרית.
    – תינתן עדיפות ליוזמה המשתפת מעגל רחב של מורים, מעבר לצוות היוזם.
    – יוזמה המזמנת למידה משמעותית ייחודית על התלמידים,  המורים והקהילה הסובבת.
    – יוזמה שתאגם משאבים עם גופים נוספים

ככל שבי"ס יעמוד בסעיפים רבים יותר מהכתובים מעלה, כך הסיכוי לקבלת היוזמה , יגבר.

  • משאבים כלכליים שיינתנו ליוזמה הבית ספרית:
    – 15,000 ₪ עבור הוצאות להפקת היוזמה הבית ספרית.
    – לווי רוחני שישולב בתהליך (ע"פ בחירת ביה"ס עד 30 שעות).
    – יום עיון לצוות המורים בבית הספר, בנושא היוזמה.  (יום העיון יכול להתקיים כסיור חווייתי לימודי מחוץ לכותלי בית הספר).
    – יעוץ וליווי מקצועי לבניית היוזמה, ע"י מנהלת תוכנית היוזמות בקרן תל"י – גב' רננה אברון .
    – מנחה פדגוגי שילווה את הפיתוח, היישום וההטמעה.
  • מה נדרש מהצוות המוביל?
    תתקיים השתלמות חובה בת 30 שעות לצוות מוביל היוזמה. המנהלים נדרשים להצטרף לפגישה אחת. בחלוקה הבאה:
    – 12 שעות מפגש פנים אל פנים, יוקדשו ללימוד, סדנאות והרכבת תכנית היוזמה.
    – 6 שעות נוספות מפגש סינכרוני אינטרנטי
    – 12 שעות תתקיימנה בבית הספר, במסגרת הגמישות הפדגוגית, וישתתפו בה רכזת היוזמה וכל מי מטעם בית הספר שיעשו למען פיתוח יוזמתם הייחודית .
    עם תום היוזמה, ולקראת סוף שנת הלימודים תשע"ט יש להעלות את התהליך והתובנות על הכתב.
  • תהליך פיתוח היוזמה ומימושה ילווה בהדרכה מקצועית. להלן מפרט המפגשים:
    26/8/2018
     – 09:30-16:30 – מפגש פתיחה , פנים אל פנים "תלמוד גדול ומעשה גדול", יתקיים בתל אביב  (8 שעות) על מקום מדוייק תימסר הודעה.
    3/10/2018 – 15:00– 17:00 – בין חלום ומציאות: תהליכים במרחב הבית ספרי – המפגש יתקיים כמפגש אינטרנטי מתוקשב  (2 שעות)
    15/11/2018 – 15:00-21:00 – היוזמה כמבטאת את תכנית המקצוע, עקרונות תל"י והייחודיות הבית ספרית, על מקום המפגש תימסר הודעה בנפרד.  (6  שעות)  מפגש זה יתקיים בשילוב פרס גנגר.
    26/12/2018 – 18:00-20:00 – מפגש מתוקשב- יוזמתל"י כ"בריכה של דגים" . (2 שעות)
    הדרכות ולווי במסגרת הגמישות הפדגוגית יקבעו בכל בי"ס לגופו. (12 שעות).
  • לוח  זמנים:
    – מועד אחרון להגשת ההצעה ליוזמה – 15.6.2018
    – קבלת הודעה על החלטת וועדת ההיגוי בתל"י  25.6.18
    – מועד אחרון להגשת תכנית פעולה לביצוע היוזמה –  17.10.2018
    –  מועד אחרון להגשת דו"ח סיכום היוזמה – 12.6.2019
  • העברת כספי היוזמה
    הכספים יועברו בהתאם להוכחת ההתקדמות . מחצית עם סיום התכנון והתחלת הביצוע, ומחצית עם סיום התהליך, עם הצגת קבלות.
    ההחלטה על העברת הכספים הינה של מנהלת היוזמות.
קובץ תכנית פעולה לביצוע היוזמה

הצטרפו לרשימת התפוצה של קרן תל"י