אין מוצרים בעגלת הקניות.

מעבר לתשלום

אחד מהעקרונות של קרן תל"י הוא למידה בחוויה ועל כן אנו מייחסים חשיבות רבה לשילוב של סדנאות, טקסים, משחקים, מפגשים מוסיקליים ועוד כחלק אינטגראלי מהעשייה החינוכית בבתי הספר.

לשם כך חברה קרן תל"י אל משרד החינוך, והיא מציעה לכלל בתי הספר, במסגרת תוכנית הלימודים בתרבות יהודית-ישראלית, פעילויות שונות שאושרו וממומנות בחלקן או במלואן על ידי המשרד.

אנו מזמינים אתכם להתרשם ממגוון הפעילויות החווייתיות שלנו !!

הפעילויות

כל הנושאים
כל הנושאים
פעילויות לעצמאות ישראל
מעגל השנה היהודי-ישראלי
מעגלי חיים וחברה
בני ובנות מצווה
פעילויות נוספות
כל הגילאים
כל הגילאים
א'
ב'
ג'
ד'
ה'
ו'
ז'
ח'
ט'

פעילויות לעצמאות ישראל

דרך סדנה כיתתית או מופע מוזיקלי לומדים התלמידים באופן חווייתי על סיפורה של העיר ירושלים.

מפגש מוזיקלי סביב ירושלים | א' – ט'

מפגש כיתתי לימודי-חווייתי עם תחנות ואתרים משמעותיים בירושלים.

ירושלים נעים להכיר | ג' – ט'

הפעילות "חוגגים עצמאות" הינה פעילות לערב משותף להורים וילדים לקראת יום העצמאות.

חוגגים עצמאות | א' – ו'

משחק סימולציה כיתתי של מנהלת העם ערב קום המדינה, ממנו לומדים התלמידים על ההשלכות הגורליות של הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, בעיתוי שבו הוכרזה.

"בתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית", כמתבגרים | ו' – ט'

סדר מוזיקלי לקראת יום העצמאות השם דגש על הקשר בין סיפורים אישיים של המשתתפים לבין סיפורה של המדינה.

סדר עצמאות | א' – ט'

להקת "בללייקה בנד" היא הרכב מוסיקלי המכיל חמשה נגנים בתכנית מגוונת לכבוד 70 שנה למדינת ישראל, "קסם עממי", שמציגה תרבויות מוזיקליות שונות של עליות לארץ ישראל.

קסם העליות | ג' – ט'

תוכנית שירה מיוחדת של צמד הגרשונים בסימן חגיגות 70 שנה למדינה.

שרים 70 | א' – ט'

מופע מיוחד ל-70 שנה למדינת ישראל בו לוקחים המוזיקאים את הקהל אל סיפורה המוסיקלי של המדינה.

סבתא ישראלה | א' – ט'

חוויה מוסיקלית יהודית-ישראלית בסימן "70 פנים של זהויות", עם בת אלה בירנבאום.

למרות ההבדלים בינינו – אנחנו עם אחד! | א' – ט'

פעילות מוזיקלית העוסקת בחגיגת 70 שנה למדינה דרך שירים מוכרים הלקוחים מתוך הפסקול היהודי-ישראלי

לשיר עם לירון על מפת הארץ | א' – ט'

מעגל השנה היהודי-ישראלי

סדנה של משחקי תיאטרון בעקבות סיפורי משפחה במקורות היהודיים ובימינו.

סיפור משפחתי | ב'

ערב אימפרוביזציה ומשחקי תפקידים העוסקים ביחסי הורים וילדים ודילמות בחיי המשפחה.

ערב 'בלי כיבודים!' לקראת יום המשפחה | ג' – ט'

טקס ראש חודש בליווי מוזיקלי המהווה פתיחה והקדמה לעיסוק הבית ספרי בערך של אותו חודש.

ראש חודש בערך – טקס מוזיקלי | א' – ט'

התנסות מוזיקלית בכלי נגינה שונים והחיבור בינם לבין חגי ישראל.

כלים שלובים – מסע מוזיקלי בחגי ישראל | א' – ט'

סדנה כיתתית חווייתית-רוחנית, המתקיימת בתחילת שבוע חדש ומעודדת את התלמידים ליצור הפרדות בין חלקים שונים של היומיום והשבוע החולף.

הבדלה – כי כל סוף הוא גם התחלה | א' – ט'

סדנה מוזיקלית העוסקת בדרכים שונות של הנאה בשבת ומקרבת את התלמידים להבנה שהשבת היא נכס תרבותי ששייך לכל אחד.

עונג שבת | א' – ט'

סדר פסח קהילתי-בית ספרי לחיזוק הקשר הרב דורי. בפעילות משתתפים הורים וילדים, סבים וסבתות, אחים ואחיות.

סדר פסח קהילתי-בית ספרי | א' – ט'

סדנה המאזכרת את צומות החורבן (צום גדליה, עשרה בטבת, יז' בתמוז ותשעה באב), עוסקת בדרך שבה העם היהודי זוכר וכיצד ניתן להשתמש בזיכרון כמנוף לצמיחה לאומית.

דע מאין באת ולאן אתה הולך – מחורבן לתקומה | ד' – ט'

סדנה תיאטרלית של המחזת סיטואציות ממגילת רות בלבוש מודרני, לקראת שבועות.

רות עבור, לימינו! | ד' – ט'

ירושלים נעים להכיר | ג' – ט'

מופע מוזיקלי בית ספרי או סדנה כיתתית, העוסקים בדמותה של ירושלים ב-3 תקופות

מפגש מוזיקלי סביב ירושלים | א' – ט'

חוויה מוסיקלית יהודית-ישראלית בסימן "70 פנים של זהויות", עם בת אלה בירנבאום.

למרות ההבדלים בינינו – אנחנו עם אחד! | א' – ט'

פעילות מוזיקלית העוסקת בחגיגת 70 שנה למדינה דרך שירים מוכרים הלקוחים מתוך הפסקול היהודי-ישראלי

לשיר עם לירון על מפת הארץ | א' – ט'

פעילות מוזיקלית השמה דגש על הקשר בין סיפורים אישיים של המשתתפים לבין סיפורה של המדינה.

פעילות מוזיקלית לעצמאות ישראל | א' – ט'

הקמת חדר זיכרון ובו 12 תחנות ללימוד בנושאים מגוונים וברמות שונות. מטרת החדר הוא לחבר את התלמידים באופן ויזואלי לאספקטים ערכיים שונים של השואה.

חדר זיכרון ללימוד השואה | ג' – ז'

יצירת מסכות, לקראת פורים, המייצגות צדדים שונים בזהות של התלמידים.

מסכה כמוני | ד' – ט'

ריאה חווייתית ומשתפת של מגילת אסתר בשילוב של ליווי מוזיקלי, משחקי תפקידים והמחזה של דמויות מהמגילה.

מגלים את המגילה | א' – ט'

מפגש מוזיקלי לט"ו בשבט המשלב בין כלי נגינה ממוחזרים לבין מקורות יהודיים העוסקים בקיימות ובאחריות התלמיד כלפי סביבתו, כלפי חבריו וכלפי הקהילה.

קיימוזיקה | א' – ט'

יים דמיון רב בין צמיחה בטבע לצמיחה של ילד. בסדר 'גם אני צומח' לט"ו בשבט, נאכל פירות יבשים, נשיר שירים ונתחבר אל המימד המצמיח והמפתח של ט"ו בשבט

'גם אני צומח' – סדר ט"ו בשבט בסימן של צמיחה אישית | ג' – ט'

מפגש סדנאי של הורים וילדים לטיפוח הכוחות והיכולות של התלמידים בהשראת ניסי החנוכה ומתן כלים להורים כיצד לעודד את ילדיהם לכך.

הנס שהוא אנחנו | ב' – ט'

מפגש כיתתי, שכבתי או בית-ספרי העוסק בשלושה אספקטים משמעותיים של חג החנוכה דרך עבודה בתחנות.

המרוץ לנרות (הפנינג חנוכה) | א' – ט'

סדנת פלייבק ליום הכיפורים ולימים הנוראים שמטרתה להעמיק את ההבנה של מושג הסליחה ולהתחבר לקושי לבקש ולקבל סליחה.

העיקר לא לבקש סליחה | א' – ו'

סדנה לראש השנה לקיום של טקס התשליך. מטרת הסדנה היא לעודד את התלמידים להתמודדות וחשבון נפש עם חלקים שונים באישיותם.

תשליך | א' – ט'

קבלות שבת בית ספריות מוזיקליות וחווייתיות לתלמידים, הורים ומורים.

קבלות שבת מוזיקליות | א' – ט'

סדר ראש השנה שמטרתו ליצור היכרות עם סימני החג, חיבורם להוויית התלמיד בהקשר של פתיחת שנה, איחולים, שאיפות ומטרות.

סדר ראש השנה – מסע בעקבות סימני החג | א' – ט'

מעגלי חיים וחברה

מפגש קולנועי הממחיש דילמות מוסריות הנוגעות בערך חיי אדם וקדושתם והיחס כלפי הזולת. מפגש זה מאפשר מגע בלתי אמצעי של התלמיד עם הכלי החינוכי של הדילמה והעיסוק בה בהקשר האישי.

דילמה ערכית – זה מכניס אותי לסרטים | ט'

ערב משחקי תפקידים הורים וילדים בנושא לקיחת האחריות של התלמידים על חייהם אל מול התפקיד החינוכי של ההורים.

אתם לא מחליטים עלי! | ז'

משחק סימולציה כיתתי של מנהלת העם ערב קום המדינה, ממנו לומדים התלמידים על ההשלכות הגורליות של הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, בעיתוי שבו הוכרזה.

"בתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית", כמתבגרים | ו'

מפגש מוזיקלי המשלב בין שירה של שירים ופיוטים העוסקים בכמיהה וגעגועים לארץ ישראל, חידון העוסק במחברי הפיוט וברקע ההיסטורי והגיאוגרפי של הפיוטים ופעילויות יצירתיות של התלמידים.

התגעגעתי אז באתי – שירי געגוע של עם לארצו | ה'

סדנת אימפרוביזציה בנושא היחסים והאתגרים שבין אדם לחברו וכיצד משפיעות הבחירות שאנחנו עושים על מרקם היחסים בינינו לבין זולתנו.

דלתות מסתובבות – בין אדם לחברו | ג'

סדנה מוזיקלית כיתתית/שכבתית להיכרות עם היבטים שונים של הפיוט והשירה במסורת היהודית באמצעות תרגומם לשפת הסימנים.

פיוט בסימן טוב | א'

טקס הנערך לקראת קבלת הסידור/התורה/המשנה בבית הספר. את הטקס ניתן לקיים בסיוע, בהדרכה או בהנחיה של מלווה רוחני מטעם רשת תל"י.

טקס קבלת הסידור / קבלת התורה / קבלת המשנה | א' – ט'

סדנת היכרות עם ספר התורה, המונחים הבסיסיים והקריאה בתורה.

סדנת ספר תורה | א' – ז'

בני ובנות מצווה

עולם המוסיקה כמאפשר שיח פורה סביב נושא מסורת, זהות והתבגרות. מתאים גם כערב הורים וילדים.

קול הנשמה | ו' – ז'

הפעלה סביב מעברים וצמיחה בטבע ובחיי האדם, בשילוב טקסטים מהמקורות היהודיים.

"כי האדם עץ השדה" | ו' – ז'

תיאטרון פלייבק – סדנת משחק והמחזה של סיפורים מהקהל בהצגה חיה, העוסקת בהתבגרות כמסע בין מסורות

"ישחקו הנערים לפנינו" | ו' – ז'

סדנת כתיבה יוצרת שמטרתה הבנת מושג הדרשה ויצירת קווים מנחים לדרשה האישית של כל תלמיד ותלמידה.

דרשה ופרשה | ו' – ז'

שימוש בפעילות יצירתית-אמנותית ככלי המאפשר שיח פתוח ומזמין סביב התכנים המורכבים הקשורים להתבגרות ולמסורת.

מלאכת מחשבת | ו' – ז'

סדנה אינטרדיציפלינרית המשלבת קולנוע ויהדות.

התבגרות ביהדות "זה סרט" | ו' – ז'

יחידה העוסקת במפגש עם האחר, במייחד ובמאחד, בהתמקדות בסוגיית בעלי מוגבלויות וטקסי בר/בת מצווה ייחודיים.

"והוי מקבל כל אדם בשמחה" | ו' – ז'

מפגש יהודי-רוחני המזמין את התלמידים לגעת ברבדים עמוקים של זהותם האישית, באמצעות חקירה של טקסטים ועיסוק במשמעות ההתבגרות במסורת היהודית.

"וכשאני לעצמי – מה אני?" | ו' – ז'

מפגש עם דמות נשית פועלת ומשפיעה, לימוד בחברותא על תפיסת המסורת היהודית את האישה והשינוי שהביאה המודרנה.

נשות חיל בעולם המודרני | ו' – ז'

מפגש מעשי עם טקס בר המצווה המסורתי – עלייה לתורה וקריאה בה. התלמידים ילמדו מהם טעמי המקרא, ויתנסו בשירה של אחדים מהם.

טעימה מטעמי המקרא | ו' – ז'

 מבט אנתרופולוגי על טקס בר/בת המצווה. הסדנה עוסקת בטקסים באופן כללי- מאפיינים של טקסים וחשיבותם בחיינו. נפענח את הרכיבים השונים של טקס בר המצווה המסורתי, ומהם הערכים אותם הם מייצגים.

שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה – הטקס | ו' – ז'

סדנה זו עוסקת בסטראוטיפים מיגדריים בחברה, בניסיון לפתח היכרות עימם וחשיבה עצמאית כלפיהם.

זכר ונקבה ברא אותם | ו' – ז'

סדנה זו מתמקדת באחריות זו של המתבגר למעגלים השונים שסביבו, ועוסקת במושגים "מעורבות חברתית" ו"גמילות חסדים".

להעביר את זה הלאה | ו' – ז'

סדנה שתזמין כל תלמיד ותלמידה להתמודד עם השאלה מהי משמעות המושגים "מצוות" ו"מחוייבות למצוות" בשבילם, האם הם מרגישים "מצווים" ועל ידי מי, גם אם אינם מגדירים את עצמם דתיים או מסורתיים...

"לא בשמיים היא" | ו' – ז'

חידה חווייתית העוסקת בשינויים שחלים בגיל ההתבגרות, בהתמודדות האישית ובחוויה של כל אחד ואחת אותם.

התבגרות – זה משנה לי | ו' – ז'

התכנית עוסקת בשאלות זהות של בני ובנות המצווה בעולם מתחדש ומשתנה. בדגש על פלורליזם וביטוי אישי.

בני בנות מצווה – סדנאות העשרה חווייתיות – כללי | ו' – ז'

פעילויות נוספות

אנו מציעים לבתי ספר תל"י ללמוד ולחוות את נושא צדקה ומצוות בל תשחית.

"לקט –עוזרים וקוטפים"

טקסים ומפגשים המבוססים על סידור 'שירת הלב'. סידור שוויוני הבנוי באופן ידידותי, ומציע דיאלוג בין התפילה המסורתית לתרבות הישראלית המתחדשת.

'ואני תפילתי' | א'-ט'

חוויה יהודית אחרת. סיור של חדר מורים המשלב היכרות עם בתי כנסת מיוחדים, תפילות מעדות שונות, וחשיבה על מקומו של האדם הריבוני – החילוני בתוך העולם המסורתי.

סיור סליחות/חנוכיות | א'-ט'

התכנית כוללת יצירת מרחב לימודי "אחר", מרחב המאפשר לבחון את ה"שקט", ומזמן אפשרויות להפוך את השקט לחלק מובנה בעולמם של התלמידים.

יהדות רוחנית – מפגשים המייצרים חיבור בין האני לאחר דרך מושגים יהודיים | א'-ט'

סיפורים העוסקים בחגים, ראשי חודשים, שבת, אירועים מיוחדים ומעגלי חיים יהודיים, מנקודות ראות שונות.

מספר סיפורים | א'-ט'

סיורים ברחבי הארץ עם זיקה לחינוך תל"י לצוותי ההוראה, להורים ולתלמידים יתקיימו במהלך השנה בארגון ובהדרכת ד"ר אבי לבסקי.

סיורים "תליולים" (תל"י טיולים) | א'-ט'
לפרטים נוספים ולהזמנת פעילויות אנא פנו אל:
מורן פלד | 052-3969587 |
Moran@tali.org.il

הצטרפו לרשימת התפוצה של קרן תל"י