7 ביולי 2019 נורית כרמלי

מה הקשר בין תלמידי שכבת ה' בביה"ס תל"י גאולים, ע"ש יצחק נבון למפלצות, למאיירים מקצועיים ברחבי הארץ ולמחלקה תקשורת חזותית בבצלאל?

שמענו על תהליך מרגש שאורי שור ואביטל בן דרור, מורים בביה”ס בן גוריון בבת ים, עברו עם תלמידיהם במסגרת “פרויקט מפלצתי”.

בפרויקט המפלצתי ילדים מדמיינים, כותבים ומציירים מפלצות, שעוברות לידיהם של מאיירים. המאיירים, בהתבסס על הציורים, התיאורים והסיפורים של הילדים, נותנים למפלצות פרשנות משלהם.

הילדים בשכבה למדו שהמושג מפלצת מקורה בתנ”ך בספר מלכים המתאר את האלילות שעשתה אימו של המלך אסא. כמו כן ראינו שבספרות חז”ל יש לא מעט יצורים דמיוניים.

אז נתנו לתלמידי שכבת ה’ להמציא, לכתוב ולצייר מפלצות. הרעיון שהוביל אותנו היה לעודד את התלמידים לחלום, ליצור ולהאמין ביכולותיהם, וגם לרתום אותם ללמידה ולחזק את כישורי הכתיבה והקריאה שלהם בצורה שונה מהמקובל. הילדים התחברו ושיתפו פעולה בצורה יוצאת דופן ואנחנו הוקסמנו מההמצאות, הציורים והטקסטים שכתבו.

נקודת השיא של הפרויקט הייתה תערוכה שהציגה את עבודות הילדים לצד אלו של המאיירים. התערוכה היא בעצם הפעם הראשונה שהילדים ראו את התוצר הסופי של המאיירים. לתערוכה הגיעו התלמידים בלבוש חגיגי, קרובי משפחתם, המאיירים ואורחים נוספים שהתרשמו מהדמיון והיצירתיות ויצאו מלאי השראה. אחת האימהות של תלמידת השכבה סיכמה יפה את האירוע: “האוירה הייתה מחשמלת והכוח של האמנות והחיבור הקהילתי הציפו את החדר, ילדים ומבוגרים גם יחד.”

הילדים העבירו הדרכות לקהל הרחב המגיע לתערוכה וכן לתלמידי בית הספר. בנוסף, תלמידי השכבה השתתפו בסדנת אנימציה והכינו סרט על המפלצת שהמציאו.