ספרי הלימוד שלנו מבטאים את עקרונות קרן תל"י:
פלורליזם, שוויון, נאמנות למסורת היהודית ומחויבות לערכי הציונות.
הספרים נכתבו בידי צוות חינוכי מנוסה ומקצועי ומעוצבים בצורה מוקפדת ונעימה. לכל ספר נלווה מדריך מקוון למורה.
קרן תל"י, בעזרתם הנדיבה של קרנות פרטיות ושל הסוכנות היהודית, מעניקה הנחה מיוחדת לבתי ספר של הקרן לרכישת ספרי לימוד של תל"י. בעמוד זה תוכלו למצוא את רשימת הספרים המוצעים ומחיריהם. המחירים תקפים לשנת הלימודים הנוכחית בלבד.
4 במרץ 2018 קרן תל"י
תכנית הלל"י שבראשיתה יועדה לרכזי ולרכזות תל"י ולמנהלי ומנהלות בתי הספר של תל"י הותאמה באופן ייחודי לחדר המורים ולמען מורות, שבחרו ללמוד סוגיות נבחרות ביהדות ובחרו לעסוק בקשר המורכב של הזהות היהודית במפגש עם הזהות הישראלית.
המורות בבית הספר בחרו לצאת למסע של גיבוש ועיצוב זהותן היהודית והישראלית, כששיאה של התוכנית, בתום שנת לימודים ענפה ומעמיקה, יהיה ביקור בקהילות יהודיות בתפוצת צפון אמריקה.
התכנית בנויה משלושה מעגלים ספירליים:
המעגל הראשון יעסוק בחשיבותה של השעה, כשעת מבחן ליחסים שבין היהדות לישראליות, חשיפה לגישות שונות ליהדות-ישראלית וניתוח תוקפן לגבי החברה בה אנו פועלים היום. וכן בקשרים עם יהדות התפוצות, בבחינת האחר שמהווה מראה לזהותי.
המעגל השני יעסוק במפגש של אנשי ונשות החינוך עם ארון הספרים היהודי לדורותיו ולגווניו, ויידון בניכוס אוצרות התרבות של העם היהודי, ביכולת לפתח דיאלוג עם הטקסטים הללו היום ויגע בסוגיות נבחרות מעולמם של חז"ל ומעולם ההגות היהודית המודרנית לדורותיה. במילים אחרות, כיצד היצירה היהודית לדורותיה נוצרה כמענה למשברי השעה.
המעגל השלישי יהפוך לשדה חינוכי שבו יתארחו מומחים ליישום פדגוגי של עקרונות חינוך תל"י וחינוך יהודי-ישראלי פלורליסטי בחברה הישראלית ומחוצה לה וכן תהיה זו שעת רצון לקבוצת הלומדות להביא את עולמם החינוכי מהשטח אל המעגל וההיפך.
חוט השני השזור בין שלושה המעגלים האלה הוא המשפט מהתלמוד הבבלי, עבודה זרה, יט, ע"א: "אין אדם למד, אלא ממקום שלבו חפץ".
12 במאי 2020
40 שנה לא דרכתי בבית כנסת, אחרי שגורשתי משם בגיל 10. רק הרחק מירושלים, אי שם בניו-יורק, מצאתי את הדרך להרגיש שוב שייכת. מה למדתי מיהדות ארה"ב שכך כך חסר אצלנו? ואיך אני שומרת על היהדות הזו? איך אוכל להעביר לתלמידיי את החוויה הזו שיהדות נטולת זמן ומקום, אך פועלת בכל זמן ובכל מקום? איך אוכל לפתוח בפני תלמידיי את השער לעם היהודי שאליו הם שייכים?
25 בפברואר 2019
האם אנו כיהודים חופשיים במחשבותינו? האם כאנשים וכמנהלי בתי ספר, אנו מבטאים את אמונתינו בקול? מדוע, למרות שהחוויה של בית הכנסת בשבת מרגשת אותי, אני לא שם בסופי שבוע? האם יש לי מספיק רצון, ואולי מספיק אומץ, לבנות קהילה יהודית ייחודית במקום מגורי? האם הנחלתי מספיק לילדי- שילכו בגאווה בכל מקום כיהודים? אסנת עוזיאל, בוגרת תכנית הלל"י - מסכמת שנה עם שאלות רבות
24 בפברואר 2019