ספרי הלימוד שלנו מבטאים את עקרונות קרן תל”י:
פלורליזם, שוויון, נאמנות למסורת היהודית ומחויבות לערכי הציונות.
הספרים נכתבו בידי צוות חינוכי מנוסה ומקצועי ומעוצבים בצורה מוקפדת ונעימה. לכל ספר נלווה מדריך מקוון למורה.
קרן תל”י, בעזרתם הנדיבה של קרנות פרטיות ושל הסוכנות היהודית, מעניקה הנחה מיוחדת לבתי ספר של הקרן לרכישת ספרי לימוד של תל”י. בעמוד זה תוכלו למצוא את רשימת הספרים המוצעים ומחיריהם. המחירים תקפים לשנת הלימודים הנוכחית בלבד.
“הרואה בריות טובות, ואילנות טובות, אומר ברוך אתה ה’ אלהינו מלך העולם שככה ברא לו בעולמו, אבל אם ראה אוכלוסין של בני אדם, אומר ברוך חכם הרזים, כשם שאין פרצופותיהן שוין זה לזה, כך אין דעתן שווה, אלא כל אחד ואחד יש לו דעה בפני עצמו”
מדרש תנחומא, מהדורת בובר, פרשת פינחס, סימן א
הרקע
תחילת עבודתה של קרן תל”י עם בתי ספר משלבים נולדה מהבקשה של עמותת צו פיוס באביב תשע”ט להתמזג עם קרן תל”י ומרצונה של קרן תל”י, על פי תפיסתה הפלורליסטית, להרחיב את מעגלי מעורבותה החינוכית בחיי הקהילה והחברה ולחולל שינוי חברתי במדינת ישראל.
בשנת תש”ף זכתה קרן תל”י להכרה של משרד החינוך כאחד הגופים המוסמכים להעניק ליווי פדגוגי לבתי הספר המשלבים.
החזון
החינוך המשלב בקרן תל”י מתבסס על מסורת ארוכת שנים של עיסוק בלימודי יהדות בבתי ספר ממלכתיים בישראל ברצף הזהויות היהודיות המצויות במרחב החילוני.
החינוך המשלב דוגל בעקרונות ובערכים העיקריים שהקרן פועלת לאורם: אוריינות, ערכים יהודיים, פלורליזם וחתירה לידיעת המסורת תוך התבוננות בה בראייה ביקורתית, מודרנית ומחדשת. החינוך המשלב מביא לידי ביטוי הן את תפיסתו של המרחב החילוני הן את תפיסתו של המרחב הדתי-מודרני ושואף לשלב ולחבר את מנעד הזהויות היהודיות בחברה הישראלית, תוך חתירה ליצירת שיח מיטבי ביניהן.
הצטרפותם של בתי ספר משלבים לרשת תל”י מוסיפה אל מנעד הזהויות המצויות במרחב בתי הספר שקרן תל”י פועלת בהם גם את האוכלוסייה הדתית המודרנית ומזמנת לחינוך תל”י הזדמנות לעסוק במושגים כמו הלכה, תפילה ומנהגים דתיים, דרך המסננים הערכיים שבבסיס חינוך תל”י.
הבוגרות והבוגרים של החינוך המשלב בקרן תל”י יבינו את המורכבות הכרוכה בחיים המשותפים ויהיו מסוגלים לנהל שיח של זהות בינם לבין עצמם ובינם לבין זולתם.
האגף לחינוך משלב בקרן תל”י מחויב ללמידה מתמדת משדה החינוך ומשדה המחקר בכל הקשור להבנת החינוך המשלב וקידומו.
מטרת-העל
חתירה לשינוי השיח הציבורי בישראל משיח מתלהם ומפלג לשיח מכבד ומקבל המכיר במאפיינים המאחדים והמייחדים של כל אוכלוסייה
המטרות
אוכלוסיות היעד
פדגוגיה ייחודית
ככל בתי הספר בישראל, בתי הספר של החינוך המשלב בקרן תל”י מחויבים לחדשנות הפדגוגית ולהנחלת תפקודי הלומד במאה ה-21. נוסף על כך, במסגרת ההנחיה הפדגוגית, בתי הספר לומדים פדגוגיה ייחודית הנותנת מענה לייחודה של האוכלוסייה המעורבת:
השירותים הניתנים לבתי הספר (השירותים הניתנים ע”י קרן תל”י מעבר להטבות שמשרד החינוך נותן כמו שעות וריכוז)
השירותים הניתנים לקהילות המשלבות