1 בספטמבר 2019 קרן תל"י

קרן תל"י מרחיבה את אופקיה, והחל משנת הלימודים תש"פ תלווה ותכשיר צוותי הוראה בבתי ספר וגנים משלבים שבהם לומדים יחד תלמידים חילוניים, דתיים ומסורתיים. פעילות זו נעשית במסגרת שיתוף הפעולה שנרקם עם עמותת צו פיוס.

פעילות זו מצטרפת לשני בתי ספר בירושלים – תל”י גילה ובית הספר פרנקל בגבעה הצרפתית – אשר פועלים כבתי ספר משלבים זה כמה שנים. “כניסתה של קרן תל”י למערך החינוך המשלב היא כניסה טבעית ונכונה” אומר מנכ”ל קרן תל”י ד”ר איתן שיקלי.

החל משנת הלימודים החדשה קרן תל”י תשתלב במערכת החינוך המשותף לדתיים, חילוניים ומסורתיים. בתי הספר המשותפים הראשונים הוקמו עוד בתחילת שנות השמונים אך שנים רבות היו בארץ רק בתי ספר בודדים שהציעו מסגרת המאפשרת לילדים דתיים, חילוניים ומסורתיים ללמוד ביחד. לפני כעשור ובעקבות חקיקת חוק החינוך המשלב, שינויים שחלו בחברה בישראל וכניסתה של צו פיוס לפעילות בתחום, התופעה התרחבה מאוד וכיום פועלים בארץ כארבעים בתי ספר משלבים. לדברי אסף הירשפלד שהוביל את תחום החינוך המשלב בצו פיוס, “הבנו שחבירה לעמותה כמו תל”י שפיתחה במשך השנים תוכניות לימודים בתחום התרבות היהודית־ישראלית ושמציעה תכניות הכשרה מעולות לצוותי ההוראה והניהול, תוביל לעוד פריצת דרך בתחום החינוך המשותף”.

“כניסתה של קרן תל”י למערך החינוך המשלב היא כניסה טבעית ונכונה מבחינה ערכית וחינוכית ומתבססת על מסורת ארוכת שנים של תגבור לימודי יהדות בבתי ספר ממלכתיים בישראל” אומר מנכ”ל קרן תל”י ד”ר איתן שיקלי. “החינוך המשלב דוגל בעקרונות של חינוך לערכים יהודיים, פלורליזם וחתירה לידיעת המסורת בראייה מודרנית ומחדשת. התלמידות והתלמידים אשר זוכים לחינוך שאנו מציעים, נחשפים למגוון הקולות בחברה הישראלית ובעיניי בית ספר משלב הוא מגרש אימונים לבירור זהויות ומכין את התלמיד יותר מכל דבר אחר לחיים האזרחיים”.

בבתי הספר של החינוך המשלב נלמדת תוכנית לימודים ייחודית שנותנת מענה לייחודה של אוכלוסיית התלמידים המעורבת ובחלקם נלמדים זה כמה שנים חומרי הלימוד של קרן תל”י. הלימודים כוללים לימודי יהדות וציונות ממגוון היבטים, בהם מוזיקה, ספרות, יצירה, דרמה, פעילות קהילתית, פעילויות חווייתיות בתוך בית הספר ומחוצה לו, מעגלי שיח, בית מדרש משותף של הורים וילדים.

“בשנים האחרונות העמיק השסע בין הציבור הדתי לחילוני”, אומרת אביטל לוי־כ”ץ, מנהלת האגף לחינוך משלב בקרן תל”י ולשעבר מנהלת בית הספר המשלב “רעות” בירושלים, “אך עם זאת מספר בתי הספר המשלבים עולה משנה לשנה מכיוון שיש יותר קהילות מעורבות ביישובים רבים אשר תושביהם מחפשים עבור ילדיהם חינוך שמתאים לקהילה שבה הם חיים. הורים רבים רואים כאן הזדמנות לשיח ולדיאלוג וילדים שחיים במסגרת משלבת חשופים יום יום למורכבות, לחשיבה בדרגות גבוהות, ולעיסוק תמידי בדילמה”.

מידע נוסף יפורסם בקרוב…