אין מוצרים בסל הקניות.

מעבר לתשלום
< חזרה

פרשת וישלח

מה בפרשה?

  • יעקב מתכונן לפגישה עם עשו – אחרי שנים רבות שיעקב שוהה אצל משפחת רבקה בחרן, הוא חוזר לארץ כנען ועומד להיפגש עם עשו אחיו. לקראת הפגישה יעקב מתכונן בדרכים שונות: הוא חוצה את הנלווים אליו לשני מחנות כך שלפחות מחצית יינצלו אם יהיה עימות עם עשו, מתפלל לאלוהים שיצילו בזכות הבטחתו לאבותיו ולו ושולח מנחה לעשו.
  • יעקב והמלאך – בלילה שלפני המפגש עם עשו, יעקב פוגש איש. האיש הוא שליח אלוהים (מעין מלאך), ויעקב נאבק עימו זמן רב ולבסוף מכניע אותו. המלאך מבקש מיעקב לשחררו, ויעקב מסכים בתנאי שיברך אותו. המלאך משנה את שמו של יעקב לישראל.
  • הפגישה של יעקב ועשו והפיוס ביניהם – בצל חששותיו הרבים, יעקב פוגש בעשו. בפגישה הנרגשת עשו מפויס ואינו רוצה להרע ליעקב.
  • בני יעקב ואנשי שכם – יעקב קונה חלקה בשכם מאת בני חמור. שכם בן חמור חוטף ואונס בעינויים את דינה בתו, ושמעון ולוי הורגים את כל אנשי שכם בנקמה. יעקב כועס עליהם משום שמעשה זה מכתים את שמו הטוב.
  • לידת בנימין ומות רחל – יעקב הולך לבית אל לקיים את הבטחתו בעקבות חלום הסולם ובונה שם מצבה. אלוהים מברך את יעקב בצאצאים רבים ובירושת הארץ. בדרך מבית אל רחל יולדת את בנימין ומתה בלידתה.
  • מות יצחק ופירוט שמות צאצאיו של עשו.

_

אומנות בפרשה

אפשר להרחיב על הפרשה באופן ויזואלי באמצעות יצירות מאתר מדרש אומנות מבית קרן תל”י:

יעקב והמלאך, הלן אן ליכט

קבר רחל, לואיג’י מאייר

יעקב חושש שעשו עדיין רוצה לפגוע בו משום שהוא גנב ממנו את הבכורה. כדי להתמודד עם חששותיו, הוא עושה כמה פעולות. זו אחת מהן:

וַיִּירָא יַעֲקֹב מְאֹד וַיֵּצֶר לוֹ

וַיַּחַץ אֶת הָעָם אֲשֶׁר אִתּוֹ וְאֶת הַצֹּאן וְאֶת הַבָּקָר וְהַגְּמַלִּים לִשְׁנֵי מַחֲנוֹת.

וַיֹּאמֶר אִם יָבוֹא עֵשָׂו אֶל הַמַּחֲנֶה הָאַחַת וְהִכָּהוּ וְהָיָה הַמַּחֲנֶה הַנִּשְׁאָר לִפְלֵיטָה.

בראשית לב ז-ח

 

פירושי מילים

וַיִּירָא – פחד

וַיֵּצֶר לוֹ – חשש (ממה שעומד לקרות)

וַיַּחַץ – חצה, חילק לשני חלקים שווים זה לזה

וְהָיָה הַמַּחֲנֶה הַנִּשְׁאָר לִפְלֵיטָה – המחנה השני יינצל

 

מדברים על זה

  • ממה חשש יעקב?
  • מה לדעתכם היה יעקב יכול לעשות עוד לפני המפגש כדי להקל את החשש שלו ואולי אפילו להפיג אותו לגמרי?
  • התחלקו לזוגות, ולפי התור ספרו לבן הזוג או לבת הזוג על מקרה שבו חששתם ממשהו (לפני מבחן גדול, לפני ביקור אצל רופא שיניים וכדומה). מה עוזר לכם להתמודד עם חששות?

צפו בסרטון העוסק בסגנונות תגובה שונים למצבי לחץ, חשש ופחד.

מדברים על זה

  • אילו תגובות גופניות ללחץ וחשש מוזכרות בסרטון? האם קרה שהרגשתם אחת מהתגובות האלה או כמה מהן? ספרו על כך.
  • הסרטון מספר על ארבע דרכים להפגת לחץ ולהתמודדות עם חששות. מהן?
  • איזו מהדרכים שבסרטון היא המרגיעה אתכם ועוזרת לכם להתמודד עם חששות? אם יש לכם עוד דרך להירגע, ספרו מהי.

המדרש שלהלן הוא משל שמלמד אותנו שדברים נראים לנו באופן מסוים, אך בסופו של דבר אנחנו מגלים שהם דברים אחרים לגמרי.

 

מָשָׁל לְמִי שֶׁהָיָה רוֹאֶה גַּחְלִילִית וְהָיָה מִתְיָרֵא מִמֶּנָּה מִשּׁוּם שֶׁהִיא נִרְאֵית כְּגַחֶלֶת אֵשׁ.

אָמְרוּ לוֹ: מִזּוֹ אַתָּה מִתְיָרֵא?!

בַּלַּיְלָה הִיא גַּחֶלֶת וְיוֹקֶדֶת, יָבוֹא הַבֹּקֶר וְאַתָּה רוֹאֶה שֶׁאֵינָהּ אֶלָּא תּוֹלַעַת.

על פי פסיקתא רבתי לג

 

מדברים על זה

  • לפי המדרש, כיצד הגחלילית נראית בלילה וכיצד בבוקר?
  • האם ראיתם פעם משהו בחשכת הלילה ופחדתם ממנו, אך בבוקר גיליתם שהוא אינו מפחיד כלל? ספרו על כך.
  • מה אפשר ללמוד מהמדרש על חלק מהפחדים שלנו?

לא מפחד

מילים: רן כהן אהרונוב (“ילדי בית העץ”)

לחן: יאיא כהן אהרונוב (“ילדי בית העץ”)

שירה: מוקי

 

יואב פוחד מנחשים
רוני פוחדת מרעשים
אוהד פוחד מאריות ונמרים
ויעל פוחדת שיבואו חייזרים.

רן פוחד מהחתול שבעציץ
אורי פוחד מילד בכיתה שאוהב להרביץ
דור פוחדת מרוחות רפאים
ומאיה פוחדת ממקומות גבוהים.

ואני לא מפחד משום דבר
אולי זה טיפשי, אולי זה מוזר
באמת אני מכלום לא מפחד
לא מסרטים, לא מנמרים וגם לא משודד
לא מפחד משום דבר
אולי זה טיפשי, אולי זה מוזר
באמת אני מכלום לא מפחד
אפילו בלילה לבד כשחשוך וקרררר.

גל פוחד מחרקים
בן פוחד ממים עמוקים
שיר פוחדת כשהרוח שורקת
ארי פוחד בלילה מהמפלצת.

ואני לא מפחד משום דבר
אולי זה טיפשי, אולי זה מוזר
באמת אני מכלום לא מפחד
לא מסרטים, לא מנמרים וגם לא משודד.
לא מפחד משום דבר
אולי זה טיפשי, אולי זה מוזר
באמת אני מכלום לא מפחד
אפילו בלילה לבד כשחשוך וקרררר.

אחרי שאבא מספר סיפור לפני השינה
על אביר שנלחם בדרקון מרושע
אני במיטה טוב טוב מתכרבל
ורק ליתר ביטחון
“אבא, תשאיר את האור דולק במסדרון”
(בשקט) ואני לא מפחד משום דבר
אולי זה טיפשי, אולי זה מוזר
באמת אני מכלום לא מפחד
אפילו בלילה לבד כשחשוך וקרררר.

(אבא, אתה יכול לקרוא לאימא?)

מדברים על זה

  • הילד בשיר אומר שהוא אינו מפחד משום דבר. מדוע לפעמים לא נעים לנו להודות שאנחנו מפחדים?
  • בסוף השיר אנו מגלים שהילד בשיר, כמו כולנו, בכל זאת מפחד לפעמים. ממה הוא פוחד? ומה הוא עושה כדי להתמודד עם הפחד?
  • כשאנחנו מכירים בפחד שלנו ומודים שאנו מפחדים, אנחנו יכולים להתמודד איתו. חשבו מדוע.
  • הילד בשיר מבקש להשאיר את האור דולק במסדרון כדי להתגבר על הפחד שלו מהחושך. חשבו על פחד אחד שלכם (שמופיע בשיר או פחד אחר), וחשבו על דרך אחת או דבר אחד שאפשר לעשות כדי להתגבר על הפחד.
  • צפו בסרטון של השיר והסבירו את ההתנהגות של הילד בסרטון: ממה הוא מפחד? כיצד הוא מתגבר על הפחד בסופו של דבר?

לאחר שנים רבות שיעקב ועשו לא ראו זה את זה ולאחר ההכנות הרבות של יעקב, רגע המפגש הגיע:

וַיָּרָץ עֵשָׂו לִקְרָאתוֹ וַיְחַבְּקֵהוּ וַיִּפֹּל עַל צַוָּארָו וַיִּשָּׁקֵהוּ וַיִּבְכּוּ

בראשית לג, ד

 

מדברים על זה

  • אומנם זהו פסוק אחד קצר, אבל יש בו חמישה תיאורים של רגע המפגש בין יעקב לעשו. מהם? מה אפשר ללמוד מכך שהפגישה מתוארת בכזה פירוט?
  • יעקב ועשו מביעים את התפייסותם בכל מיני צורות, אך לא בבקשת סליחה. לדעתכם אפשר להתפייס גם בלי לבקש סליחה? האם אפשר להתפייס בלי לסלוח?

במדרש הזה אנו לומדים שלעיתים אפשר להתפייס במעשים ואין צורך בהרבה מילים:

שְׁנֵי חַמָּרִים הָיוּ מְהַלְּכִין בַּדֶּרֶך, וְהָיוּ שׂוֹנְאִין זֶה לְזֶה.
רָבַץ לְאֶחָד מֵהֶם חֲמוֹרוֹ, וְלֹא הָיָה יָכוֹל לְהַמְשִׁיךְ בְּדַרְכּוֹ.
עָבַר הַחַמָּר הַשֵּׁנִי שֶׁהָיָה שׂוֹנְאוֹ, וְרָאָהוּ שֶׁרָבַץ חֲמוֹרוֹ תַּחַת מַשָּׂאוֹ.
תְּחִלָּה הִמְשִׁיךְ בְּדַרְכּוֹ, אַחַר חָזַר לְעֶזְרָתוֹ וְעָזַר לוֹ לִטְעֹן אֶת חֲמוֹרוֹ,
וְהִתְחִיל מֵסִיחַ עִמּוֹ “מְשֹׁךְ מִכָּאן”, “הַעֲלֶהָ מִכָּאן”, עַד שֶׁהִצְלִיחַ הָרִאשׁוֹן לְהַטְעִין אֶת חֲמוֹרוֹ וְהֶעֱמִידוֹ חֲזָרָה. הִמְשִׁיכוּ שְׁנֵי הַחַמָּרִים בְּדַרְכָּם יַחְדָּו וְנִכְנְסוּ לַפֻּנְדָּק, אָכְלוּ וְשָׁתוּ בְּיַחַד וְנִתְפַּיְּסוּ.

על פי מדרש תנחומא, פרשת משפטים

 

פירושי מילים

חַמָּר – אדם שתפקידו להוליך חמור

לִטְעֹן אֶת חֲמוֹרוֹ – להעמיס על החמור את המשא

מדברים על זה

  • כיצד התפייסו החמרים?
  • האם לדעתכם אפשר להשלים בלי לדבר על המריבה או שחשוב לדבר עליה? הסבירו.
  • היזכרו במריבה שהייתה לכם עם חבר או חברה, אח או אחות. כיצד התפייסתם? האם היה קשה לכם להתפייס?

התפייסות

שלומית כהן אסיף

 

רוֹצֶה לְהִתְפַּיֵּס עִם יוֹנָתָן

וְלֹא יוֹדֵעַ אֵיךְ.

אֲנִי כּוֹתֵב לוֹ מִכְתָּב, כּוֹתֵב אֶת הָאֱמֶת

אֶת הַדַּף מְקַמֵּט.

אֲנִי בַּחֶדֶר מִתְהַלֵּך. צַעַד גָּדוֹל, צַעַד קָטָן

שׁוֹרֵק אֶת הַשְּׁרִיקָה שֶׁלִי וְשֶׁל יוֹנָתָן.

הַטֶּלֶפוֹן מְצַלְצֵל וַאֲנִי מְמַהֵר לַעֲנוֹת

אֲבָל זֶה לֹא יוֹנָתָן.

אֲנִי מְחַיֵּג שָׁלֹשׁ סְפָרוֹת רִאשוֹנוֹת

וּמְהַסֵּס

וְשׁוּב מֵרִים אֶת הַשְּׁפוֹפֶרֶת וְחוֹשֵב:

אֵיךְ לְהִתְפַּיֵּס?

אַחַר כָּךְ אֲנִי מְחַיֵּג בְּלִי הִסּוּס

וְיוֹנָתָן עוֹנֶה: “חִיַּגְתִּי אֵלֶיךָ

הַקַּו שֶלְךָ תָּפוּס”.

שלומית כהן אסיף, נשיקה בכיס ועוד נשיקה, הקיבוץ המאוחד, בני ברק 2017, עמ’ 19

 

הקשיבו לשיר בביצוע אריק איינשטיין.

מדברים על זה

  • הדובר בשיר רוצה להתפייס אך מהסס ואינו יודע איך להתפייס. מדוע לדעתכם הוא מהסס?
  • יונתן אומר: “הקו שלך תפוס”. מה כוונתו? מה המשפט הזה אומר על הכוונות שלו?

 

משימות:

  • הטלפון בציור מיושן מאוד. כיום יש דרכים אחרות לתקשורת: במקום להתקשר בטלפון או לכתוב מכתב, אפשר לשלוח מסרון, ווטסאפ, סרטון טיקטוק, סלפי ועוד. אילו הייתם צריכים להתנצל, באיזה סוג תקשורת הייתם בוחרים ומדוע?
  • כתבו מכתב או בחרו באחת האפשרויות שציינתם קודם כדי ליצור קשר עם מישהו שאתם רוצים להתפייס איתו או להפך – מישהו שאתם כועסים עליו ורוצים לספר לו מדוע.
    שימו לב! אינכם חייבים לשלוח את המסר.

לבוגרים

פורום המשפחות השכולות הוא פורום של משפחות שכולות יהודיות ופלשתיניות שמתוך ההכרה בשכול ובאבל של הצד האחר מנסות למצוא דרך לפיוס. צפו בסרטון המתעד פרויקט של נטיעת עצי זיתים של משפחות שאיבדו את יקיריהן בסכסוך.

מדברים על זה

  • מדוע בחרו המשפחות דווקא בנטיעת עצים להנצחת הנופלים? מה מסמלת נטיעת העצים? ומדוע דווקא עצי זיתים?
  • הדובר בסרטון אומר שקל להילחם ושהיה לו קשה מאוד לבחור בדרך הפיוס. הסבירו.
  • נסו להיזכר: האם קרה שהרגשתם שקשה לכם להתפייס וקל לכם להמשיך את המצב של הריב או הכעס?

עכבר: בסוף יהיה שלום? חתול: בטח; עכבר: אז אולי נתחיל מהסוף?

כאמור יעקב מתוח מאוד לקראת הפגישה עם עשו. אחת הפעולות שהוא עושה כדי להתכונן למפגש היא לשלוח את עבדיו לתת מתנות לעשו.

[…] וַיִּקַּח מִן הַבָּא בְיָדוֹ מִנְחָה לְעֵשָׂו אָחִיו. 

עִזִּים מָאתַיִם וּתְיָשִׁים עֶשְׂרִים רְחֵלִים מָאתַיִם וְאֵילִים עֶשְׂרִים. גְּמַלִּים מֵינִיקוֹת וּבְנֵיהֶם שְׁלֹשִׁים פָּרוֹת אַרְבָּעִים וּפָרִים עֲשָׂרָה אֲתֹנֹת עֶשְׂרִים וַעְיָרִם עֲשָׂרָה.  

[…]

כִּי אָמַר אֲכַפְּרָה פָנָיו בַּמִּנְחָה הַהֹלֶכֶת לְפָנָי וְאַחֲרֵי כֵן אֶרְאֶה פָנָיו אוּלַי יִשָּׂא פָנָי.

בראשית לב, יג- כ

 

פירושי מילים

יִשָּׂא פָנָי – יקבל את פניי ברצון

מדברים על זה

  • מה יעקב רוצה להשיג בכך שהוא נותן לעשו מתנות רבות?
  • מה דעתכם על דרך זו?
  • היזכרו במתנה שקיבלתם או נתתם ובעיניכם הייתה מרגשת, מפתיעה, מצחיקה או מוזרה. ספרו עליה.

 

משימה: שחקו בגמד-ענק כיתתי, וחלקו זה לזה מתנות.

כרמל הגישה לי קופסה עטופה בנייר מבריק ואמרה בקול חביב: “קחי, קניתי לך מתנה, אני יודעת כמה את רוצה את זה”. פתחתי את הקופסה בהיסוס. אני מאוד כועסת על כרמל כי היא פגעה בי מאוד אתמול, אבל אני מודה שהקופסה סקרנה אותי. לתדהמתי היא קנתה לי את שעון הצעדים המשוכלל שממש רציתי. היא ממש הגזימה! הוא עלה לא מעט (אני יודעת כי חיפשתי במרשתת, ראיתי שהוא עולה ארבעים שקל והתקמצנתי להוציא את הסכום מחסכונות בת המצווה שלי…) מאיפה היה לה כסף? אלף מחשבות התרוצצו לי בראש. הרמתי את ראשי וראיתי אותה מביטה בי בציפייה. לא ידעתי מה להגיד, הרי עוד לא פתרנו את העניינים של אתמול. בסוף רק אמרתי “תודה”, הסתובבתי והלכתי. בדרך הסתדרו לי המחשבות לאט-לאט. הבנתי מה כרמל עשתה. היא ניסתה לפייס אותי במתנה, היא הבינה שהיא פגעה בי והייתה נבוכה, ולכן היא החליטה לקנות לי את הדבר שרציתי יותר מכול, כדי שאסלח לה. אני באמת מעריכה את המתנה היקרה, אבל זהו?? ככה היא חושבת שאני פשוט אשכח הכול? צריך לדבר על הדברים, להתנצל במילים. מה, היא חושבת שמתנה מחליפה בקשת סליחה? הרגשתי שאני רק כועסת עליה יותר ויותר.

אחרי עוד כמה דקות הליכה פתאום שמתי לב שאני מרגישה גם רגשות אחרים. פתאום הרגשתי שאני מתחילה להבין את כרמל. היה לה קשה לבקש סליחה, ודרך המתנה היא רצתה להגיד שאכפת לה ממני, שאני חשובה לה ושהיא מצטערת. פתאום כבר כעסתי פחות, והבנתי שזו הדרך שלה להתפייס.

מדברים על זה

  • כיצד הייתם מרגישים במקרה הזה – האם הייתם מקבלים את ההתנצלות באמצעות מתנה? האם היה לכם צורך גם במילים? הסבירו.
  • היזכרו: האם נתתם או קיבלתם פעם מתנת פיוס? מתנה כדי לשכנע מישהו במשהו? ספרו על כך.

יש סיבות והקשרים רבים לנתינת מתנה. יש מתנות חומריות, אך יש גם מתנות אחרות.

השיר מתנות קטנות ששר רמי קלינשטיין מזכיר סוג אחר של מתנות – לא מתנות שמישהו נותן בכוונה, אלא הנאה מדברים כמו ריחות, זיכרונות, רגשות או חוויות כמתנות שבהן מרגישים את האושר וההודיה שברגע הנוכחי.

 

מתנות קטנות

מילים: נעם חורב

לחן: רמי קלינשטיין

 

זֶה עוֹד יוֹם שִׁשִּׁי

נוֹשֵׁם אֶת הָאֲוִיר

הָאוֹר וְהַצֵּל מְשַׂחֲקִים שׁוּב תּוֹפֶסֶת

הַשֻּׁלְחָן עָרוּךְ

תְּמוּנוֹת יַלְדוּת עַל הַקִּיר

שַׁיָּרוֹת לְבָנוֹת חוֹזְרוֹת מִבֵּית כְּנֶסֶת

וְהָרֵיחַ הַזֶּה שֶׁשּׂוֹרֵט לִי אֶת הַלֵּב

מִתְגַּנֵּב מִתְגַּנֵּב וּפוֹתֵחַ דְּלָתוֹת

אֶל אֹשֶׁר קָטָן

אֶל אוֹתוֹ שִׁיר יָשָׁן

שֶׁעוֹבֵר אֶצְלֵנוּ בְּמֶשֶׁךְ דּוֹרוֹת.

 

מַתָּנוֹת קְטַנּוֹת

מִישֶׁהוּ שָׁלַח לִי מַתָּנוֹת קְטַנּוֹת

רְסִיסִים שֶׁל כַּוָּנָה, עִגּוּלִים שֶׁל אֱמוּנָה

מַתָּנוֹת קְטַנּוֹת

מִישֶׁהוּ שָׁלַח לִי מַתָּנוֹת קְטַנּוֹת

כְּמוֹ הַכֹּחַ לְקַבֵּל אֶת מָה שֶׁאֵין אֶת מָה שֶׁיֵּשׁ

מָה עוֹד אֶפְשָׁר כְּבָר לְבַקֵּשׁ.

 

זֶה עוֹד יוֹם שִׁשִּׁי

מִרְפֶּסֶת וְעִתּוֹן

הַשֶּׁמֶשׁ כְּמוֹ הַדְּאָגוֹת לְאַט נִמְחֶקֶת

מַנְגִּינוֹת פְּשׁוּטוֹת

זוֹחֲלוֹת מֵהַחַלּוֹן

וְשׁוּם סְעָרָה כְּבָר לֹא תַּסְתִּיר פֹּה אֶת הַשֶּׁקֶט.

 

מַתָּנוֹת קְטַנּוֹת…

 

כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ וְאוֹתָנוּ קִדַּשְׁתָּ

בָּרוּךְ אַתָּה אֲדוֹנָי מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת

וְהָרֵיחַ הַזֶּה שֶׁשּׂוֹרֵט לִי אֶת הַלֵּב

מִתְגַּנֵּב מִתְגַּנֵּב וּפוֹתֵחַ דְּלָתוֹת

אֶל אֹשֶׁר קָטָן

אֶל אוֹתוֹ שִׁיר יָשָׁן

שֶׁעוֹבֵר אֶצְלֵנוּ בְּמֶשֶׁךְ דּוֹרוֹת.

מַתָּנוֹת קְטַנּוֹת…

 

להאזנה

מדברים על זה

  • ציינו שלושה דברים שהם מתנות קטנות בשיר ושגם בעיניכם הם מתנות. הסבירו מדוע הם מתנות בעיניכם.
  • הוסיפו עוד שלושה דברים כאלה שאינם מוזכרים בשיר.

 

משימה: כדי להגביר את המודעות לטוב שבחייכם, ביום אחד שימו לב לשתי מתנות קטנות של החיים שקיבלתם או הרגשתם או רשמו אותן.

תפזורת פרשת וישלח

בחלק הראשון של הפעילות צרו עם התלמידים שמש אסוציאציות על הלוח, ובה מילים הקשורות לסיפור הפרשה.

בחלק השני כל תלמיד או זוג תלמידים יבנו מהמילים תפזורת. ניתן גם לכתוב למילים שאלות או הגדרות. אחר כך יחליפו התלמידים ביניהם את התפזורות שבנו ויפתרו אותן.

שלושים שניות על הכנה מראש 

לקראת המפגש עם עשו, יעקב מתכונן בשלוש דרכים שונות: דורון – הוא מכין מתנות לאחיו; תפילה – הוא מתפלל לאל שישמור עליו; ועימות – משפחתו ואנשיו מתחלקים לשני מחנות, כך שאם יותקף מחנה אחד, יוכל המחנה האחר לברוח.

בפעילות חלקו לכמה תלמידים פתקים, ובהם אירועים אפשריים שיכולים להתפתח לכל מיני כיוונים. לכל תלמיד תוקצב חצי דקה, ובה הוא ידבר מול הכיתה על שלוש דרכים שבהן ניתן להתכונן להתפתחויות שונות של האירוע. על התלמיד לדבר בשטף, בלי להסס ובלי לחזור על עצמו.
האירועים: לא ידוע אם בחלוקת החדרים בטיול השנתי תתחשב המורה בבקשה שלי להיות עם חבריי יחד, ילד או ילדה שרבנו איתם הודיעו לנו בפתק שהם רוצים לשוחח, גיליתי בבית שמשחק יקר שלי נשבר, עברתי לבית ספר חדש, יש לי חוג חדש שצריך להגיע אליו באוטובוס שעדיין לא נסעתי בו, לקבוצה מגיע מאמן חדש.

אתר פרשת השבוע הופק בתמיכתם הנדיבה של הלמוט ואווה ווליש, הלנדייל, פלורידה

היי! רוצה לקבל בכל יום ראשון פעילויות לקראת פרשת השבוע הקרובה?

בכל שבוע אנחנו שולחים למחנכים כמוך רעיונות חדשים ומגוונים שיהפכו את פרשת השבוע למשהו שהתלמידים ממש יחכו לו!

*מי שלא מעוניין לקבל תזכורת נעימה לתכנים מדי שבוע – זה גם בסדר, פשוט לחצו על האיקס בצד שמאל למעלה.