אין מוצרים בסל הקניות.

מעבר לתשלום

לפיכך נברא אדם יחידי. . . שלא יאמר אדם לחברו אבא גדול מאביך. . .  ואין אחד מהן דומה לחברו.” (משנה, מסכת סנהדרין, פרק ד’ משנה ה’).

תל”י מקיימת זה 17 שנים את תוכנית “זהויות בדיאלוג” (לשעבר “דיאלוג וזהות”), שבמסגרתה נפגשים מדי שנה למפגש בין־תרבותי יותר מ־1,000 תלמידים ותלמידות מהמגזר היהודי והערבי: נוצרי, מוסלמי ודרוזי.

התוכנית מבוססת על שותפות פעילה בין מנהלי/ות בתי ספר, ערבים ויהודים, צוותי החינוך והקהילות. מחנכים ומחנכות מובילים את התוכנית הערכית בשותפות יהודית ערבית, ומשמשים מודל לחיקוי ומקור השראה ותקווה עבור תלמידים ותלמידות.
אנו רואים בריבוי הזהויות היהודיות והישראליות על גווניהן השונים ברכה ומקור לחוסן חברתי, ובדיאלוג בין החברה היהודית לערבית ערך הכרחי לקיומה של חברה ישראלית בריאה שמכבדת את כלל אזרחיה.

המודל החינוכי מבוסס על ארבעה צירים:

  • ציר חקר הזהות בתוך קבוצת השייכות שלי וחקר זהות האחר מקבוצת החוץ, מלווה בתהליך רפלקטיבי מתמשך, דרך יומן אישי לכל משתתף.
  • ציר  פלורליזם ורב תרבותיות ישראלית: מסורות משפחתיות, נורמות וערכים הבאים לידי ביטוי בימי המנוחה, בלוח השנה, בטקסים ובשפה.
  • ציר טיפוח האמפתיה והפחתת סטריאוטיפים וגזענות, תוך יצירת מרחב לחיבור מתוך כבוד הדדי, הדדיות ושוויון.
  • ציר עשייה חברתית: יצירת פרויקט חברתי- קהילתי משותף, לחיזוק תחושת החיבור, השייכות, והרחבת מעגלי ההשפעה של התכנית.

שלבי התכנית המשותפת

  1. הכרות ראשונית של הקבוצות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית א-סינכרונית בשילוב זום- לביסוס אמון ועידוד סקרנות. ניתן לשלב מפגשים וירטואליים גם בהמשך התכנית.
  2. שלושה מפגשים פיזיים משותפים- בין נובמבר 2024 לאפריל 2025.
  3. תכנון והוצאה לפועל של פרויקט חברתי- קהילתי לקידום חיים משותפים.

שיעורים בכיתות האם
לפני ואחרי המפגשים המשותפים יתקיימו בכיתות האם שמונה שיעורים (2 ש”א כל שיעור); להפחתת חששות, עיבוד המפגשים המשותפים, ועיסוק בסוגיות שונות הקשורות לזהות וקבלת האחר. התכנים מתיישבים עם המטרות והייעדים של משרד החינוך לשנת תשפ”ה*.

*מטרה 3 של תוכנית העבודה של משרד החינוך לשנת תשפ״ה: חיזוק הלכידות החברתית. יעד 2- ״חיזוק זהות אישית ולאומית וחיבורים בין מגזריים”

השתלמות למורות
טרם מפגשי התלמידים ובמקביל אליהם תתקיים הכשרת מורות כהכנה מקצועית ורגשית להובלת התהליך.
ההכשרה מוכרת לגמול השתלמות.

עדויות מהשטח
“אני ממליצה על השתתפות בתוכנית שתורמת לדו קיום של תלמידים ערבים ויהודים כאחד, ומחזקת את יחסי הגומלין בין שתי התרבויות.” / סוזאן ס, מנהלת בית הספר טרה סנטה, עכו

“ההבנה כי משני הצדדים קיימים אנשים עם נרטיב תרבותי לגיטימי ותרבות עשירה, גורמת לתלמידים פתיחות ורצון להכיר ולכבד את האחר. אני יודעת באופן ודאי שאנחנו זורעים את זרע השלום והשוויון בדרך של שמחה, הנאה ולמידה. אני שמחה על קיומה של התוכנית ומקיימת אותה כל שנה באהבה” / סופי ר’, מנהלת בית חינוך תדהר, יוקנעם.

למעוניינים בפרטים נוספים על התוכנית יש לפנות למנהלת התוכנית מיכל פישר: michal.f@tali.org.il

להשתתפות יש להירשם בגפ”ן לתכנית 1329 (תלמידים) וגם 31885 (צוותי ההוראה)

הצטרפו
לרשימת התפוצה


השאירו פרטים והצטרפו לאלפי נשות ואנשי חינוך המקבלים מאיתנו מעת לעת חומרים מעניינים ומגוונים המותאמים לצרכיהם.

    גם אנחנו לא אוהבים ספאם! אנו מתחייבים שלא לעשות כל שימוש לרעה ו/או להעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.

    טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל.

    מדיניות הפרטיות, תנאי שירות