ספרי הלימוד שלנו מבטאים את עקרונות תל”י:
פלורליזם, שוויון, נאמנות למסורת היהודית ומחויבות לערכי הציונות.
הספרים נכתבו בידי צוות חינוכי מנוסה ומקצועי ומעוצבים בצורה מוקפדת ונעימה. לכל ספר נלווה מדריך מקוון למורה.
תל”י, בעזרתם הנדיבה של קרנות פרטיות ושל הסוכנות היהודית, מעניקה הנחה מיוחדת לבתי ספר של תל”י לרכישת ספרי לימוד של תל”י. בעמוד זה תוכלו למצוא את רשימת הספרים המוצעים ומחיריהם. המחירים תקפים לשנת הלימודים הנוכחית בלבד.
“לפיכך נברא אדם יחידי. . . שלא יאמר אדם לחברו אבא גדול מאביך. . . ואין אחד מהן דומה לחברו.” (משנה, מסכת סנהדרין, פרק ד’ משנה ה’).
התוכנית מבוססת על שותפות פעילה בין מנהלי/ות בתי ספר, ערבים ויהודים, צוותי החינוך והקהילות. מחנכים ומחנכות מובילים את התוכנית הערכית בשותפות יהודית ערבית, ומשמשים מודל לחיקוי ומקור השראה ותקווה עבור תלמידים ותלמידות.
אנו רואים בריבוי הזהויות היהודיות והישראליות על גווניהן השונים ברכה ומקור לחוסן חברתי, ובדיאלוג בין החברה היהודית לערבית ערך הכרחי לקיומה של חברה ישראלית בריאה שמכבדת את כלל אזרחיה.
המודל החינוכי מבוסס על ארבעה צירים:
שלבי התכנית המשותפת
שיעורים בכיתות האם
לפני ואחרי המפגשים המשותפים יתקיימו בכיתות האם שמונה שיעורים (2 ש”א כל שיעור); להפחתת חששות, עיבוד המפגשים המשותפים, ועיסוק בסוגיות שונות הקשורות לזהות וקבלת האחר. התכנים מתיישבים עם המטרות והייעדים של משרד החינוך לשנת תשפ”ה*.
*מטרה 3 של תוכנית העבודה של משרד החינוך לשנת תשפ״ה: חיזוק הלכידות החברתית. יעד 2- ״חיזוק זהות אישית ולאומית וחיבורים בין מגזריים”
השתלמות למורות
טרם מפגשי התלמידים ובמקביל אליהם תתקיים הכשרת מורות כהכנה מקצועית ורגשית להובלת התהליך.
ההכשרה מוכרת לגמול השתלמות.
עדויות מהשטח
“אני ממליצה על השתתפות בתוכנית שתורמת לדו קיום של תלמידים ערבים ויהודים כאחד, ומחזקת את יחסי הגומלין בין שתי התרבויות.” / סוזאן ס, מנהלת בית הספר טרה סנטה, עכו
“ההבנה כי משני הצדדים קיימים אנשים עם נרטיב תרבותי לגיטימי ותרבות עשירה, גורמת לתלמידים פתיחות ורצון להכיר ולכבד את האחר. אני יודעת באופן ודאי שאנחנו זורעים את זרע השלום והשוויון בדרך של שמחה, הנאה ולמידה. אני שמחה על קיומה של התוכנית ומקיימת אותה כל שנה באהבה” / סופי ר’, מנהלת בית חינוך תדהר, יוקנעם.