אין מוצרים בעגלת הקניות.

מעבר לתשלום

“רַב נִזְדַּמֵּן לְמָקוֹם אֶחָד.
גָּזַר תַּעֲנִית וְלֹא יָרְדוּ גְּשָׁמִים.
יָרַד לְפָנָיו שְׁלִיחַ צִבּוּר,
אָמַר “מַשִּׁיב הָרוּחַ” – וְנָשְׁבָה רוּחַ,
אָמַר “מוֹרִיד הַגֶּשֶׁם” – וְיָרְדוּ גְּשָׁמִים.
אָמַר לוֹ: מָה מַעֲשֶׂיךָ?
אָמַר לוֹ: מְלַמֵּד תִּינוֹקוֹת אֲנִי,
וּמַקְרִיא לִבְנֵי עֲנִיִּים כִּבְנֵי עֲשִׁירִים,וּמִי שֶׁאֵין לוֹ – אֵינִי נוֹטֵל מִמֶּנּוּ כְּלוּם;
וְיֵשׁ לִי בְּרֵכָה שֶׁל דָּגִים,
וְכָל מִי שֶׁמְּסָרֵב אֲנִי מְשַׁחֲדוֹ בְּדָגִים
וּמְשַׁדְּלוֹ עַד שֶׁהוּא בָּא וְקוֹרֵא.”
(תרגום הרב שטיינזלץ לתלמוד בבלי, מסכת תענית כ“ד עמוד א’)

הנכם מוזמנים  להשתתף ב’מעשה החינוכי’ – יוזמתלי בשנת הלימודים  תש”פ.

מורה טוב ובריכה של דגים. בפתיחת המסמך נכתב מדרש חז”ל, העוסק בדמותו של מורה מיוחד, שמצליח להשפיע הן על תלמידיו והן על המציאות כולה .
מהי משמעותה המטאפורית של אותה “בריכה של דגים”? וכיצד אנו מנכיחים אותה בבתי הספר שלנו ?
במידה  וגם אתם שותפים לשאלה זו,  אנו, בקרן תל”י מזמינים אתכם לפתח יוזמה בית ספרית בתחום התרבות היהודית ישראלית, ברוח תל”י: כזו שתניע ללימוד, תעמיק אותו, תעצים את החוויה, ותעשיר את השפה והתרבות הבית ספרית .

  • רציונל
    בקרן תל”י אנו מאמינים כי מנהל/ת ביה”ס וצוות המורים הינם סוכני השינוי המשמעותיים ביותר במערכת החינוך כמאפשרים, נשמח לעזור לכם לחלום, להגות ולהגשים.
    היוזמה החינוכית, הינה דרך להמשגה בפועל  של תחום התוכן היהודי- ישראלי.
    היוזמה משלבת בין  ה”מה”  ובין  ה”איך”, בין תחום התוכן ובין ההיבט הפדגוגי שלו, עניין זה כך אנו מאמינים,  יצור למידה אחרת, יצירתית ומשמעותית .אם תבחרו לפתח ולהטמיע יוזמה נסייע לפרוץ את ‘תקרת הזכוכית’ של ההוראה הפורמאלית ויחד ניתן מענה ללמידה אחרת או נוספת, למידה אשר תיתן מענה תכני ופדגוגי, ובצד הנושא הנבחר נקדם תהליכי הוראה ,למידה והערכה משמעותיים, חדשנות בחינוך, עניינים המתייחסים להיבטים הפדגוגיים והאקלימיים כאחד.בכל אלה אנו רואים העצמה של השפה והתרבות הבית ספרית בבירור שאלות של זהות ושייכות, בתחום הדעת “תרבות יהודית- ישראלית.”
  • למי מיועדת יוזמתלי
    – בתי ספר בהם פועלת תכנית הליווי של קרן תל”י
    – בתי הספר של תל”י החל משנתם השנייה
    – בתי ספר שטרם היו שותפים למעשה החינוכי ולא קבלו תקציב יוזמה בשנת תשע”ט
    בתי הספר בהם מתקיימים הנתונים הבאים:
    – מלמדים תרבות יהודית ישראלית בהיקף של לפחות 6 שעות בכתות א’-ו’
    – עברו השתלמות בית ספרית של תל”י, ו/או מנהלת ו/או רכז למדו/לומדים בתכנית הללי.
  • מי מוביל את יוזמתלי
    את היוזמה מוביל צוות המורכב ממנהל/ת רכז היוזמה,  מורים ואפשרות לנציגי הנהגת הורים.
    את צוות היוזמה מובילים מנחי קרן תל”י בראשותה של הגב’ רננה אברון .
  • אמות המידה לבחירת בי”ס המגיש בקשה ליוזמה חינוכית*
    – צוות מוביל אשר מוכן להשתלם ולבצע את היוזמה , בהובלת מנהל/ת בית הספר
    – היוזמה המוצעת, תעמיק ותעשיר את העשייה החינוכית פדגוגית בתחום המקצוע “תרבות יהודית- ישראלית” בבית
    הספר.
    – התמיכה תינתן ליוזמה בעלת השפעה רחבה בבית הספר, החל מפעילות לשכבה ועד לרמה הבית ספרית
    – תינתן עדיפות ליוזמה המשתפת מעגל רחב של מורים, מעבר לצוות היוזם
    – יוזמה המזמנת למידה משמעותית ייחודית של התלמידים, המורים והקהילה הסובבת
    – יוזמה שתאגם משאבים עם גופים נוספים.

ככל שבי”ס יעמוד בסעיפים רבים יותר מהכתובים מעלה, כך סיכוייו לקבלת היוזמה , יגברו.

  • משאבים כלכליים שיינתנו ליוזמה הבית ספרית, בהתאמה לצרכי היוזמה:
    – 15,000₪ עבור הוצאות להפקת היוזמה הבית ספרית o לווי רוחני שישולב בתהליך (ע”פ בחירת ביה”ס עד 30        שעות)
    – יום עיון לצוות המורים בבית הספר, בנושא היוזמה. (יום העיון יכול להתקיים כסיור חווייתי לימודי מחוץ לכותלי בית הספר)
    – יעוץ וליווי מקצועי לבניית היוזמה, ע”י מנהלת תוכנית היוזמות בקרן תל”י – גב’ רננה אברון.
    – מנחה פדגוגי שילווה את הפיתוח, היישום וההטמעה.

חשוב לציין – בי”ס שהתחייב ליוזמה, למעשה החינוכי, אך לא עמד בהתחייבויותיו לרבות הגעה להשתלמויות ,דיווחים וכדומה ,ייפסק התשלום עבור ביצוע היוזמה לאלתר .

  • מה נדרש מהצוות המוביל?
    • תתקיים השתלמות בת 30 שעות לצוות מוביל היוזמה. ההשתלמות זוכה בגמול מתאים ממשרד החינוך.
    • המנהלים נדרשים להצטרף למפגשי הלימוד.
    • להלן מערך ההשתלמות:
      • 16 שעות (3 מפגשים( מפגש פנים אל פנים, יוקדשו ללימוד, סדנאות והרכבת תכנית היוזמה .
      • 6 שעות מפגשים מתוקשבים:
        • 2 מפגש סינכרוני
        • 4 מפגש א-סינכרוני
      • 8 שעות תתקיימנה בבית הספר, במסגרת הגמישות הפדגוגית, וישתתפו בה רכזת היוזמה וכל מי מטעם בית הספר שיעשו למען פיתוח יוזמתם הייחודית.

להלן מפרט המפגשים – מיועד לצוות היוזמה ומנהלים:

מיקום מדויק של המפגשים יינתן בהמשך.

  • מפגש פתיחה יום שני 26 באוגוסט: “תלמוד גדול ומעשה גדול” ,16:30-9:30 באזור המרכז. צוות היוזמה כולל המנהלים.
  • מפגש מתוקשב סינכרוני (בעזרת תכנת ZOOM) – “תוכן וצורה”
    • מרחב צפון – 10/30 , 19:00-17:30
    • מרחב דרום- 11/6, 19:00-17:30 o מפגש אמצע: “בנות צלפחד”
    • מרחב צפון- 11/27, 19:00-15:30, אזור הצפון
    • מרחב דרום – 12/6, 19:00-15:30, איזור הדרום
  • מפגש מתוקשב, אסינכרוני: 1/24-19 :תכניות עבודה ופיתוח יוזמה. (לא נדרשת עבודת מנהלים)
    מפגש סיום : סוף דבר סוף שהוא התחלה, 10 במאי 2020 , 14:15- 18:30 איזור המרכז .

עם תום היוזמה, ולקראת סוף שנת הלימודים תש”פ, יש להעלות את התהליך והתובנות על הכתב ,ליצירת חוברת שתאפשר למידה ודוגמא לבתי ספר אחרים.  חשוב לתעד את תהליך העובדה בתמונות! 

לוח  זמנים:
מועד אחרון להגשת ההצעה ליוזמה – 7/2019/15 קבלת הודעה על החלטת וועדת ההיגוי בתל”י  7/2019/20.
לאחר קבלת אישור ליוזמה עליכם למלא טופס פרטי היוזמה, לא יאוחר מ-10 באוקטובר 2019, שישלח בהמשך.

העברת כספי היוזמה:
הכספים יועברו בהתאם להוכחת ההתקדמות.  מחצית עם סיום התכנון והתחלת הביצוע, ומחצית עם סיום התהליך, עם הצגת קבלות לאחר המפגש האחרון.

ההחלטה על העברת הכספים הינה על פי החלטת מנהלת היוזמות.

“גינת הרמב”ם”, יוזמה של בית ספר תדהר, יקנעם, בהובלת סיגל בר, תשע”ט

הצטרפו לרשימת התפוצה של קרן תל"י