אין מוצרים בעגלת הקניות.

מעבר לתשלום
מאגר משאבים
חינוכיים

מאגר מערכי שיעור ופעילויות

מאגר מערכי השיעור והפעילויות נאסף על ידינו ממוסדות לימוד תל"י ברחבי הארץ וזמין להורדה ולשימוש חופשי. המאגר ניתן לחלוקה לפי נושאים ושכבות גיל. אנו מזמינים אתכם\ן להכנס מדי זמן מה למאגר המתפתח "ולראות מה חדש".

מעוניינים לתרום מערכי שיעור \ פעילויות מכל סוג שהוא למאגר? צרו קשר עם שרה שי sshay@tali.org.il

כל הנושאים
כל הנושאים
אחר
לוח השנה העברי
אחר
אלול התחלה וסליחות
ארבע הצומות
חגי תשרי
יום כיפור
סוכות
ראש השנה
חנוכה
טו בשבט
יום המשפחה
יום העצמאות
ימי זיכרון
ירושלים
לג בעומר
מרחשוון - חודש הגשמים
ספירת העומר
עשרת ימי תודה
פורים
פסח
ראש חודש
שבועות
שבת
ערכים
אחר
אקולוגיה\איכות הסביבה
חברות
כבוד
מעורבות חברתית
ניהול קונפליקטים
נתינה
שיתוף ועבודת צוות
צו פיוס
כללי (צו פיוס)
לוח השנה העברי (צו פיוס)
תפילה (צו פיוס)
כל הגילאים
כל הגילאים
-הגיל הרך
א'
א'-ג'
ב'
ג'
ד'
ד'-ו'
ה'
ו'
ז'
ז'-ט'
ח'
ט'
י'
לכל המשפחה
מורים
על שכבתי - בית ספרי

מצגת: חגי תשרי

א'-ג'
ד'-ו'
מורים
חגי תשרי
יום כיפור
לוח השנה העברי
סוכות
ראש השנה

מאת: בי"ס תל"י הרי אילת

דף חברותא: תיקון עולם

ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
חגי תשרי
יום כיפור
לוח השנה העברי
ראש השנה

לימוד עמיתים: דיני חנוכה לכיתות א-ג

א'-ג'
חנוכה
לוח השנה העברי

לימוד עמיתים: דיני חנוכה לכיתות ד-ו

ד'-ו'
חנוכה
לוח השנה העברי

לימוד עמיתים: הנרות ביהדות כיתות א-ג

א'-ג'
חנוכה
לוח השנה העברי

לימוד עמיתים: הנרות ביהדות כיתות ד-ו

ד'-ו'
חנוכה
לוח השנה העברי

סדר טו בשבט במתכונת סדר פסח

א'-ג'
ד'-ו'
טו בשבט
לוח השנה העברי

לימוד עמיתים: העץ ביהדות (א’, ד’)

א'-ג'
ד'-ו'
טו בשבט
לוח השנה העברי

לימוד עמיתים: העץ ביהדות (ב’, ה’)

א'-ג'
ד'-ו'
טו בשבט
לוח השנה העברי

לימוד עמיתים: העץ ביהדות (ג’, ו’)

א'-ג'
ד'-ו'
טו בשבט
לוח השנה העברי

סדר טו’ בשבט

ד'-ו'
טו בשבט
לוח השנה העברי

סדר טו- בשבט -סוד העץ

א'-ג'
ד'-ו'
ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
טו בשבט
לוח השנה העברי

בי"ס עתיד - רמת גן

סוד העץ

א'-ג'
ד'-ו'
ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
טו בשבט
לוח השנה העברי

דף חברותא: מקורות השמחה ביהדות

א'-ג'
ד'-ו'
ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
לוח השנה העברי
פורים

לימוד עמיתים: ראש חודש אדר (ב’, ה’)

א'-ג'
ד'-ו'
לוח השנה העברי
פורים
ראש חודש

לימוד עמיתים: ראש חודש אדר (א’,ג’)

א'-ג'
ד'-ו'
לוח השנה העברי
פורים
ראש חודש

לימוד עמיתים: ראש חודש אדר (ג’,ו’)

א'-ג'
ד'-ו'
לוח השנה העברי
פורים
ראש חודש

דף מקורות: גלגולו של חג השבועות

ד'-ו'
ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
לוח השנה העברי
שבועות

הגדה של פסח

-הגיל הרך
א'-ג'
לוח השנה העברי
פסח

דף חברותא: מבנה ליל הסדר

א'-ג'
ד'-ו'
לוח השנה העברי
פסח

פעילויות לראש חודש

א'-ג'
ד'-ו'
אחר
לוח השנה העברי
ראש חודש

ראש חודש בבי"ס תל"י אלונה - עמיקם

פעילויות לראש חודש

א'-ג'
ד'-ו'
אחר
חנוכה
לוח השנה העברי
פורים
ראש חודש

בי"ס "הרי אילת" - אילת

פעילויות לראש חודש

א'-ג'
ד'-ו'
אחר
לוח השנה העברי
ראש חודש

בי"ס "נעורים" - קרית ביאליק

תוכניות לימוד לראש חודש

א'-ג'
ד'-ו'
אחר
אחר
אלול התחלה וסליחות
ארבע הצומות
חגי תשרי
חנוכה
טו בשבט
יום העצמאות
ימי זיכרון
ירושלים
לג בעומר
לוח השנה העברי
מרחשוון - חודש הגשמים
ספירת העומר
פורים
פסח
ראש חודש
שבועות

בי"ס נוף ים א' - אשקלון

תכניות לראש חודש: לימוד עמיתים

א'-ג'
ד'-ו'
אחר
אלול התחלה וסליחות
ארבע הצומות
חגי תשרי
חנוכה
טו בשבט
יום העצמאות
ימי זיכרון
לג בעומר
לוח השנה העברי
מרחשוון - חודש הגשמים
ספירת העומר
פורים
פסח
ראש חודש
שבועות

בי"ס "מגדים" - מעלה אדומים

שערי ירושלים

א'-ג'
ד'-ו'
ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
ירושלים
לוח השנה העברי

מצגת: ירושלים של קדושה והיסטוריה

ד'-ו'
ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
ירושלים
לוח השנה העברי

מצגת: פיוט ירושלמי – סיור ערב שבת בירושלים

ד'-ו'
ז'-ט'
מורים
על שכבתי - בית ספרי
ירושלים
לוח השנה העברי

בין הורים לילדים (דף לימוד)

א'-ג'
ד'-ו'
אחר
ערכים

התורה מצווה: "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ" (שמות, פרק כ', פסוק י"א), אך אינה מפרטת במה זה כרוך, ואילו חובות של הילדים להוריהם משתמעות מכך. ומה בדבר חובות ההורים כלפי ילדיהם? ומהי הדרך הטובה ביותר לקבל החלטות במסגרת המשפחתית? לפניכם כמה מקורות שיעזרו לכם לדון בשאלות אלו ובאחרות.

עוזרים ודואגים במשפחה (דף לימוד)

א'-ג'
ד'-ו'
אחר

הדף מתמקד בתחושת הביטחון שמספקת הדאגה לצרכים הפיזיים והרגשיים של כל אחד מבני המשפחה. מטבע הדברים, רוב הפעילויות עוסקות בדאגה ובעזרה של ההורים לילדיהם, ואולם יש פעילויות שמכוונות את הילדים לחשוב גם על האפשרות שלהם לעזור לבני המשפחה האחרים ולדאוג להם.

להתחדש ולהשתנות – ראש השנה ויום הכיפורים (יחידת לימוד)

חגי תשרי
יום כיפור
ראש השנה

יחידת לימוד להוראת ראש השנה ויום הכיפורים לכיתות ז'-ח' (יחידה שהופקה בתל"י עבור בתי ספר יהודיים באמריקה הלטינית)
היחידה מתמקדת בנושא ההתחדשות, והיא עוסקת, בין היתר, בשאלות: אילו סוגי התחדשות אנו מכירים? מהו היחס הראוי בין ישן לחדש ובין שגרה להתחדשות? אילו שלבים יש לעבור בתהליך ההתחדשות?

בואו נעשה שינוי! האקטיביזם בסיפור חג הפסח (יחידת לימוד)

ז'-ט'
פסח

יחידת לימוד להוראת חג הפסח לכיתות ז'-ח' (יחידה שהופקה בתל"י עבור בתי ספר יהודיים באמריקה הלטינית. היחידה בוחנת דוגמאות לאקטיביזם בסיפור חג הפסח: מעשיהם של המיילדות העבריות, של בת פרעה ושל נחשון בן עמינדב. לאור דוגמאות אלו, היחידה מעלה את השאלות: מה מניע אנשים לפעול במצבים של אי־צדק ומצוקה? מה חוסם אותם מלפעול?

דף מקורות לתלמידי כיתות ב’-ד’

א'-ג'
ד'-ו'
יום המשפחה

הדף מתמקד בתחושת הביטחון שמספקת הדאגה לצרכים הפיזיים והרגשיים של כל אחד מבני המשפחה.

דף מקורות לתלמידי כיתות ד’-ז’

ד'-ו'
ז'-ט'
יום המשפחה

התורה מצווה: "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ", אך במה זה כרוך? ואילו חובות של הילדים להוריהם משתמעות מכך? ומה בדבר חובות ההורים כלפי ילדיהם? ומהי הדרך הטובה ביותר לקבל החלטות במסגרת המשפחתית?

תכנית אדמ”ה – אקולוגיה דרך מקורות היהדות – בריאת העולם – כיתה ג’

א'-ג'
אקולוגיה\איכות הסביבה

תכנית לשילוב לימודים עיוניים בעבודה חקלאית או בעבודה בפינת חי לכיתות ב'-ו'
בבתי ספר רבים יש מרחב חקלאי, גינה או פינת חי. מטרת תכנית זו לחבר את העשייה במרחבים האלה למסורת היהודית. התכנית שואפת לטפח בתלמידים הערכה לטבע ופליאה והכרת תודה כלפי העולם, לחנך לחשיבות עבודת האדמה ולחזק את החיבור הרגשי אליה ואל תוצרתה, וכן להטמיע בתלמידים רגש עמוק של כבוד ואחריות כלפי הסביבה שהם חיים בה. בכל כיתה הלימוד סובב על ציר נושאי שונה.

תכנית אדמ”ה – אקולוגיה דרך מקורות היהדות – בעקבות לוח השנה – כיתה ד’

א'-ג'
אקולוגיה\איכות הסביבה

תכנית לשילוב לימודים עיוניים בעבודה חקלאית או בעבודה בפינת חי לכיתות ב'-ו'
בבתי ספר רבים יש מרחב חקלאי, גינה או פינת חי. מטרת תכנית זו לחבר את העשייה במרחבים האלה למסורת היהודית. התכנית שואפת לטפח בתלמידים הערכה לטבע ופליאה והכרת תודה כלפי העולם, לחנך לחשיבות עבודת האדמה ולחזק את החיבור הרגשי אליה ואל תוצרתה, וכן להטמיע בתלמידים רגש עמוק של כבוד ואחריות כלפי הסביבה שהם חיים בה. בכל כיתה הלימוד סובב על ציר נושאי שונה.

תכנית אדמ”ה – אקולוגיה דרך מקורות היהדות – הדדיות (יחסי גומלין) – כיתה ב’

ד'-ו'
אקולוגיה\איכות הסביבה

תכנית לשילוב לימודים עיוניים בעבודה חקלאית או בעבודה בפינת חי לכיתות ב'-ו'
בבתי ספר רבים יש מרחב חקלאי, גינה או פינת חי. מטרת תכנית זו לחבר את העשייה במרחבים האלה למסורת היהודית. התכנית שואפת לטפח בתלמידים הערכה לטבע ופליאה והכרת תודה כלפי העולם, לחנך לחשיבות עבודת האדמה ולחזק את החיבור הרגשי אליה ואל תוצרתה, וכן להטמיע בתלמידים רגש עמוק של כבוד ואחריות כלפי הסביבה שהם חיים בה. בכל כיתה הלימוד סובב על ציר נושאי שונה.

תכנית אדמ”ה – אקולוגיה דרך מקורות היהדות – ארץ ישראל – כיתה ה’

ד'-ו'
אקולוגיה\איכות הסביבה

תכנית לשילוב לימודים עיוניים בעבודה חקלאית או בעבודה בפינת חי לכיתות ב'-ו'
בבתי ספר רבים יש מרחב חקלאי, גינה או פינת חי. מטרת תכנית זו לחבר את העשייה במרחבים האלה למסורת היהודית. התכנית שואפת לטפח בתלמידים הערכה לטבע ופליאה והכרת תודה כלפי העולם, לחנך לחשיבות עבודת האדמה ולחזק את החיבור הרגשי אליה ואל תוצרתה, וכן להטמיע בתלמידים רגש עמוק של כבוד ואחריות כלפי הסביבה שהם חיים בה. בכל כיתה הלימוד סובב על ציר נושאי שונה.

תכנית אדמ”ה – אקולוגיה דרך מקורות היהדות – אחריות וקיימוּת – כיתה ו’

ד'-ו'
אקולוגיה\איכות הסביבה

תכנית לשילוב לימודים עיוניים בעבודה חקלאית או בעבודה בפינת חי לכיתות ב'-ו'
בבתי ספר רבים יש מרחב חקלאי, גינה או פינת חי. מטרת תכנית זו לחבר את העשייה במרחבים האלה למסורת היהודית. התכנית שואפת לטפח בתלמידים הערכה לטבע ופליאה והכרת תודה כלפי העולם, לחנך לחשיבות עבודת האדמה ולחזק את החיבור הרגשי אליה ואל תוצרתה, וכן להטמיע בתלמידים רגש עמוק של כבוד ואחריות כלפי הסביבה שהם חיים בה. בכל כיתה הלימוד סובב על ציר נושאי שונה.

פעילות בנושא כבוד האדם והיחס לאחר בתיכון – כתיבה דן קינן

ט'
י'
כבוד

מטרות היחידה:
1. בחינת התייחסות שלנו כיחידים ושלנו כחברה ל"אחר" בחברה הישראלית.
2. בחינה ההתייחסות של התרבות היהודית לאחר .

דפי חברותא – בנושא מעורבות חברתית

א'
א'-ג'
ב'
ג'
ד'
ד'-ו'
ה'
ו'
מעורבות חברתית

כתיבה: - חגית רון

דפי חברותא בנושא בריאות

א'
א'-ג'
ב'
ג'
ד'
ד'-ו'
ה'
ו'
אחר

כתיבה: חגית רון

אני ואיכות הסביבה – 3 סיבות לשמור על הטבע

ט'
י'
אקולוגיה\איכות הסביבה

כתיבה: דן קינן

יחידת הוראה – טו בשבט

ד'
טו בשבט

מטרות היחידה:
1. התלמידים יכירו את מאפייני החג- טו בשבט.
2. התלמידים יחשפו לטקסטים בהקשר של טו בשבט וידעו לענות תשובה מלאה לשאלה פתוחה.
3. התלמידים ידעו לבאר מילים בלתי מוכרות מתוך מדרש.
4. התלמידים יכתבו הבעת עמדה מנומקת- הסכמה/ אי הסכמה.
5. דיון במושגים- זכות ואחריות.

בנו את היחידות , צוות מחנכות ד' ,בראשות לילך אלבז, ובהנחיית ליה סלע, בית ספר תל"י "אופק" בכרמיאל

יחידת הוראה – יום המשפחה

ד'
יום המשפחה

מטרות היחידה:
1. התלמיד יכיר את יום המשפחה ומקור יום האם בעבר.

בנו את היחידות , צוות מחנכות ד' ,בראשות לילך אלבז, ובהנחיית ליה סלע, בית ספר תל"י "אופק" בכרמיאל

חברות ומנהיגות בעזרת טקסטים של לאה גולדברג ומקורות יהודיים

ג'
ד'
חברות

נבחרו שלושה טקסטים שהם חלק מנכסי צאן ברזל של החברה הישראלית ומוצעת התבוננות חדשה עליהם הן מבחינת העמקת תהליכי הבנת הנקרא וקידום תהליכי כתיבה, יחד עם חיבור לטקסטים יהודיים המתכתבים עם היצירה ואשר אין ספק שלאה גולדברג הכירה אותם היות ולמדה בנעוריה בגימנסיה העברית ע"ש שוואבה בקובנה.
כתבו: יעל בדולח ודניאל אליאב, מנחי תל"י.

בוקר שיר

א'
ב'
כללי (צו פיוס)
שיתוף ועבודת צוות

לגילאי א' ב' – "השירים עוסקים בחוויות וברגשות המשותפים לילדים רבים ומתוך כך ניתן לדון בהם. הדיון בחוויות וברגשות מאפשר לילדים מפגש עם עצמם עם תחושותיהם ודעותיהם" (צו פיוס)

אני וגופי

א'
ב'
אחר
צו פיוס

"בתוכנית לימודים זו אנו מבקשים להתייחס אל גוף האדם ואל האדם שבתוך הגוף" ׁ(צו פיוס)

נשים ואנשים ששינו את ההיסטוריה

ג'
ד'
אחר
צו פיוס

דוגמה לשיחות ופעילויות בעקבות צפייה בפרקי הסדרה "שרגא ביש גדא"

פרשת השבוע למשפחה – ויקהל – פקודי

ד'
ד'-ו'
ה'
ו'
צו פיוס

בשבת זו קוראים שתי פרשות קצרות ברצף : פרשת ויקהל ופרשת פקודי, אשר חותמות את ספר בראשית.
כתיבה: שלומית יובל-רוזנטלר ונעמה ערבה-אבנד-מנחות בחינוך המשלב

עשרת ימי תודה – קהילה לומדת

ה'
ו'
עשרת ימי תודה

עשרת ימי תודה נשען ובהשראת 'עשרת ימי תשובה' שבמסורת היהודית.
מטרתם של עשרת ימי תודה היא להציג את מושג התודה, על היבטיו השונים, כמענה תוכני ורעיוני לימים אלה של חוסר ודאות, ימים של הסתגרות ושמירה על הבריאות.
עריכה: חגית רון ורונית גלית עזר מנחות פדגוגיות קרן תל”י

מצגת “לברך על הרעה” – קהילה לומדת

ה'
ו'
אחר

"חַיָּב אָדָם לְבָרֵךְ עַל הָרָעָה כְּשֵׁם שֶׁהוּא מְבָרֵךְ עַל הַטּוֹבָה" משנה- ברכות, ט, ה
עריכה: רונית גילת עזר וחגית רון מנחות פדגוגיות קרן תל”י

מה הופך את השבת שלי לייחודית?

ז'
ז'-ט'
ח'
ט'
לכל המשפחה
שבת

פרויקט למידה לכיתות ז-ט ולמשפחות.
ערכו: דן קינן ליה סלע

לקראת שבועות – על רעיון הנתינה והחסד + מחזה קצר – עיבוד למגילת רות

ה'
ו'
ז'
ז'-ט'
ח'
ט'
שבועות

1. להכיר את מנהגי חג השבועות.
2. לעסוק במשמעות המילה חסד
3. לאפשר למשתתפים להכיר את מגילת רות, ואת הרעיון המרכזי של נתינה לזולת וחסד.

עריכה וכתיבה - דן קינן

מחשבות על בית ועל גוף

ט'
י'
אחר

תלמידים יקרים,
בימים שבהם אתם נאלצים להישאר בבתיכם, אנחנו מציעים לכם מבט שונה על מושג הבית.
הקטעים שלפניכם מתארים כיצד הבית הוא דימוי לגוף.
לכל קטע מצורפות שאלות למחשבה.

כתיבה: אסנת אלדר

האדם הוא תוצר ביתו

ט'
י'
אחר

כל אחד נולד וגר בבית מסוים, במקום מסוים בארץ מסוימת. כל אחד הוא תולדה של שפה, מנהגים ואורחות חיים.

הצטרפו לרשימת התפוצה של קרן תל"י