6 ביוני 2019 תל"י

רַב נִזְדַּמֵּן לְמָקוֹם אֶחָד.
גָּזַר תַּעֲנִית וְלֹא יָרְדוּ גְּשָׁמִים.
יָרַד לְפָנָיו שְׁלִיחַ צִבּוּר,
אָמַר “מַשִּׁיב הָרוּחַ” – וְנָשְׁבָה רוּחַ,
אָמַר “מוֹרִיד הַגֶּשֶׁם” – וְיָרְדוּ גְּשָׁמִים.
אָמַר לוֹ: מָה מַעֲשֶׂיךָ?
אָמַר לוֹ: מְלַמֵּד תִּינוֹקוֹת אֲנִי,
וּמַקְרִיא לִבְנֵי עֲנִיִּים כִּבְנֵי עֲשִׁירִים,
וּמִי שֶׁאֵין לוֹ – אֵינִי נוֹטֵל מִמֶּנּוּ כְּלוּם;
וְיֵשׁ לִי בְּרֵכָה שֶׁל דָּגִים,
וְכָל מִי שֶׁמְּסָרֵב אֲנִי מְשַׁחֲדוֹ בְּדָגִים
וּמְשַׁדְּלוֹ עַד שֶׁהוּא בָּא וְקוֹרֵא.

(תרגום הרב שטיינזלץ לתלמוד בבלי, מסכת תענית כ“ד עמוד א’)

על “המעשה החינוכי” – יוזמתלי
במדרש שלפנינו באה לידי ביטוי תמצית עיקרי המעשה החינוכי בתל”י: ארון הספרים היהודי, ובמקרה שלפנינו – התלמוד הבבלי, מורה טוב ובריכה של דגים.
המדרש עוסק בדמותו של מורה מיוחד שמצליח להשפיע הן על תלמידיו הן על המציאות כולה. משמעותה המטפורית של אותה ‘בריכה של דגים’ היא בחשיבה כיצד מנכיחים את ה’בריכה’ כעשייה המובילה ללמידה חדשנית ואחרת בבתי הספר שלנו. השילוב שבין התוכן, הידע והצורה לבין המורה הלומד, המלמד והעושה, ולבין התלמידים הלומדים למידה פעילה, סקרניים, יוצרים ויודעים – כל אלו הם שהובילו את המעשה החינוכי של הקרן ושלכם יחד.

מטרות התכנית
1. פיתוח נושא מובחן בתחום הדעת תרבות יהודית-ישראלית והטמעתו.
2. מורים לומדים ויוצרים ממקום שליבם חפץ.
3. מתן מענה ללמידה אחרת ונוספת (חדשנות בחינוך).
4. תהליכי הוראה, למידה והערכה משמעותיים.
5. פיתוח שפה ותרבות בית ספרית ברוח תל”י.

אנו מזמינים אתכם\ן להתרשם מאוסף יוזמותל”י לשנת תשע”ט