אין מוצרים בסל הקניות.

מעבר לתשלום
< חזרה

פרשת שלח

מה בפרשה?

  • סיפור המרגלים – משה שולח שנים עשר אנשים מראשי העם לתור את הארץ. לאחר ארבעים יום המרגלים שבים ומספרים שהארץ פורייה, אבל עשרה מהם מתריעים שבני ישראל לא יצליחו לכבוש אותה. בני ישראל מאמינים להם ומבקשים לשוב מצרימה. דברי שני המרגלים כלב בן יפונה ויהושע בן נון שבני ישראל מסוגלים לעמוד במשימה אינם מועילים. אלוהים רוצה להשמיד את העם, אך בזכות תפילת משה הוא מחליט רק להענישם: הם ינדדו במדבר ארבעים שנה, עד מותו של “דור המדבר” – יוצאי מצרים.
  • מצוות – דיני מנחות ונסכים בהקרבת קורבנות הבהמה, מצוות הפרשת חלה מהעיסה והקורבנות המוקרבים במקרה של שגגת העדה.
  • סיפור המקושש – איש נתפס מקושש עצים בשבת, ונגזר עליו להירגם באבנים.
  • מצוות ציצית – המצווה לקשור לכנף הבגד חוטים כדי לזכור את מצוות התורה.

משה שלח מרגלים לארץ כנען לבחון את הארץ ואת יושביה. בחזרתם המרגלים מתארים לפני בני ישראל את חוויותיהם, ובין היתר מתארים את המראה של כמה מתושבי הארץ:

וְשָׁם רָאִינוּ אֶת הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן הַנְּפִלִים

וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם.

במדבר יג, לג

 

פירושי מילים

נְפִלִים – ענקים

מדברים על זה

  • כשהמרגלים תרים את כנען, הם רואים ענקים. באיזה דימוי הם משתמשים כדי לתאר את עצמם לעומת הענקים? למה דווקא בדימוי זה?
  • בפועל תושבי הארץ לא היו באמת ענקים ביחס למרגלים. מדוע בכל זאת חשו המרגלים את עצמם קטנים לעומתם?
  • כיצד לדעתכם השפיע הדימוי העצמי של המרגלים על אמונתם ביכולת שלהם להילחם בתושבי הארץ? האם לדעתכם זה מוצדק? הסבירו.

לבוגרים

  • דימוי עצמי חיובי עוזר לאנשים להאמין ביכולותיהם ולהתגבר על קשיים ואתגרים. נסו להסביר מדוע.

צפו בפרק “ילדי בית העץ – למי קראת דמבו”.

לבוגרים:

צפו בסרטון ניסוי הדיוקנאות.

אפשר לצפות גם בכתבה “בני נוער מדברים על דימוי עצמי” (אפשר עד 3:50 דקות).

 

מדברים על זה

“ילדי בית העץ – למי קראת דמבו”.

  • מה גורם לשחר, דניאל, רומי ואלברט להרגיש לא בנוח עם עצמם? כיצד הם מנסים להתמודד עם כך?
  • שחר, דניאל, רומי ואלברט הרגישו מצוין עם עצמם עד שמישהו אחר אמר להם משהו על המראה שלהם והם מייד האמינו לו. דמיינו שאתם לידם. נסחו משפט שיכולתם להגיד כדי לעזור להם להתגבר על מה שאמרו להם בלי לרצות להשתנות.
  • צוף מסכימה עם האחרים שהדברים שמפריעים להם במראה של עצמם הם באמת פגמים. האם לדעתכם כחברה היה עדיף שתגיד להם שהחששות שלהם אינם נכונים וכך לעודד אותם? הסבירו את תשובתכם.
  • מה אמרה צוף בהמשך שעזר להם לקבל את המראה שלהם כמו שהוא? מה דעתכם על כך? האם היא צודקת?

ניסוי הדיוקנאות

  • מה ריגש את הנשים בסרטון של ניסוי הדיוקנאות? מה ניתן ללמוד מהסרטון?
  • לו הייתם משתתפים בניסוי, האם לדעתכם גם אתם הייתם מתארים את עצמכם יפים פחות מכפי שרואים אתכם? למה?

“בני נוער מדברים על דימוי עצמי”

  • בני הנוער בסרטון מדברים על השינויים שהם עוברים בגיל ההתבגרות, גם במראה שלהם, ועל ההרגשה שלהם כלפי השינויים האלה. חשבו על אמירה אחת בסרטון שהזדהיתם איתה.
  • הנערים מספרים על הצקות בגלל המראה שלהם או על תחושה של חוסר ביטחון בשל המראה שלהם. מה הייתם אומרים להם כדי לעזור להם?
  • מה חשוב לכם יותר – שאחרים יאהבו את המראה שלכם או שאתם תאהבו את המראה של עצמכם? הסבירו.
  • מה הרגשתם כשצפיתם בסרטון שבו נערים מדברים בפתיחות גם על הקשיים שלהם ועל הדברים שהם אינם אוהבים במראה שלהם? האם הידיעה שכולם מתמודדים עם דברים דומים משפיעה עליכם? מעודדת אתכם?

משימה: התלמידים יכתבו לעצמם פתק: “אני אוהב (או אוהבת) בעצמי את…” ויתלו אותו במקום שהם רואים בכל יום. לאחר שבוע שאלו אותם: האם הפתק שינה משהו בהם? למה חשוב לנו למצוא בעצמנו דברים שאנחנו אוהבים?

למצוא חן

שלומית כהן אסיף

 

הִסְתָּרַקְתִּי מוּל הָרְאִי

וְלָבַשְׁתִּי חֻלְצָה לְטַעֲמִי.

רָצִיתִי לִמְצֹא חֵן

בְּעֵינֵי עַצְמִי.

אַחַר כָּךְ הָלַכְתִּי לְרוּת

וְהִתְפַּלַּלְתִּי בַּדֶּרֶךְ אֵלֶיהָ

הַלְוַאי שֶׁאֶמְצָא חֵן

גַּם בְּעֵינֶיהָ.

מדברים על זה

  • הדובר (או הדוברת) בשיר קושר את הלבוש למציאת חן. האם גם לדעתכם יש קשר ביניהם? למה?
  • מה אתם עושים כדי למצוא חן בעיני עצמכם?
  • הילד או הילדה מתפללים שימצאו חן בעיני רות. מה לדעתכם יכול לגרום להם למצוא חן בעיניה? האם לדעתכם זה קשור לבגדים?
  • מה חשוב לכם יותר – למצוא חן בעיני עצמכם או בעיני אחרים? הסבירו.
  • כיצד האופן שבו החברה מתייחסת אלינו יכול להשפיע עלינו? מה דעתכם על השפעה זו?

המרגלים מתארים לפני משה ובני ישראל את מה שראו בארץ כנען. נקודות המבט של המרגלים ושל יהושע וכלב שונות – המרגלים מוציאים את דיבת הארץ, ואילו יהושע וכלב משבחים אותה.

וַיְסַפְּרוּ לוֹ וַיֹּאמְרוּ בָּאנוּ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר שְׁלַחְתָּנוּ וְגַם זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ הִוא וְזֶה פִּרְיָהּ.

אֶפֶס כִּי עַז הָעָם הַיֹּשֵׁב בָּאָרֶץ וְהֶעָרִים בְּצֻרוֹת גְּדֹלֹת מְאֹד וְגַם יְלִדֵי הָעֲנָק רָאִינוּ שָׁם. […].

וַיֹּצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ הִוא וְכָל הָעָם אֲשֶׁר רָאִינוּ בְתוֹכָהּ אַנְשֵׁי מִדּוֹת.

וְשָׁם רָאִינוּ אֶת הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם.

[…].

וִיהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן וְכָלֵב בֶּן יְפֻנֶּה מִן הַתָּרִים אֶת הָאָרֶץ קָרְעוּ בִּגְדֵיהֶם.

וַיֹּאמְרוּ אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד. 

אִם חָפֵץ בָּנוּ ה’ וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת וּנְתָנָהּ לָנוּ אֶרֶץ אֲשֶׁר הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ.

במדבר יג, כז-יד, ח

 

פירושי מילים

אֶפֶס – אבל

עַז – חזק

בְּצֻרוֹת – מוקפות חומה

דִּבַּת – גנאי

תָּרוּ – ריגלו

אַנְשֵׁי מִדּוֹת – גדולים בגוף

נְפִלִים – ענקים

 

מדברים על זה

  • המרגלים נשלחו למשימתם כדי ללמוד על הארץ שבני ישראל מתכוונים לכבוש. מה הם למדו עליה לפי הפסוקים? מה גישתם בעניין כיבוש הארץ?
  • יהושע בן נון וכלב בן יפונה, גם הם היו מהמרגלים, אבל גישתם שונה. במה היא שונה? מה לדעתכם הסיבה להבדלים אלו בתיאור הארץ?
  • תארו מצב שבו כל צד מתאר תיאור אחר ואפילו סותר התרחשות כלשהי. האם בהכרח אחד הצדדים משקר? מה יכול לגרום להבדלים בתיאור?
  • גם המרגלים וגם יהושע וכלב אומרים שהארץ היא “ארץ זבת חלב ודבש”. מה אפוא המחלוקת ביניהם? האם הם מסכימים על עוד דברים?
  • האם הייתם במצב שבו אנשים שונים הסתכלו על אותה מציאות וכל אחד מהם ראה אותה אחרת? האם שמעתם על מצב כזה? נסו להסביר מה היה ההבדל בנקודת המבט.

לראות את חצי הכוס המלאה.

 

צפו בפרק מהתוכנית “ילדי בית העץ” המתייחס לביטוי.

 

מדברים על זה

הפתגם

  • מה פירוש הביטוי במילים שלכם?
  • הביטוי רומז שיש שתי נקודות מבט שונות על אותו דבר – מה הן שתי נקודות המבט האלה, ועל מה הן מעידות לכאורה?
  • האם אחת מנקודות המבט האלה נכונה יותר מהאחרת? למה? האם אחת מהן עדיפה מהאחרת? הסבירו.

הסרטון

  • מה נוגה לומדת מיחיאל על האופן שבו היא התבוננה על בית העץ שלהם לעומת בית העץ של קשת מגנזי? כיצד זה קשור לביטוי “לראות את חצי הכוס המלאה”?
  • האם לדעתכם יחיאל באמת אינו יודע שהוא חי בעוני? למה הוא בוחר לראות את הילדות שלו כמצב שבו “היה לו הכול”?
  • לפעמים גם ראיית החצי הריק של הכוס יכולה להועיל, חשבו על היתרונות בראיית החצי הריק של הכוס.

ערבוב כיתות – נקודות מבט שונות

אופיר ויהל לומדים באותה כיתה כבר ארבע שנים. לשניהם טוב בכיתה, והם חברים של ילדי הכיתה. לקראת שנת הלימודים החדשה הודיעה מנהלת בית הספר לתלמידים שהיא תערבב את הכיתה עם תלמידי הכיתה האחרת בשכבה ותחלק מחדש לשתי כיתות. כשאופיר שמעה על זה, היא התקשרה ליהל.

אופיר: “יהל, כבר שמעת שיערבבו את הכיתות בשנה הבאה?”

יהל: “בטח! איזה כיף זה, נוכל להכיר ילדים חדשים. מעניין מי יהיה איתנו!”

אופיר: “כיף? כיף זה בטוח לא. יש לנו כיתה כזאת טובה, עכשיו כולם חברים של כולם. מי יודע מה יקרה אחרי שישנו את הכיתה”.

יהל: “מה יכול להיות רע? כולם נחמדים בכיתה השנייה. ואולי סוף-סוף יהיו יותר בנים בכיתה שאפשר לדבר איתם לא רק על כדורגל”.

אופיר: “אני לא מבינה למה אתה לא מבין שזה אסון. הכול ישתנה, יכול להיות שאני כבר לא אהיה התלמידה הכי טובה, יכול להיות שלא יהיו לך בכלל חברים, יכול להיות שכבר לא יהיה כיף בכיתה כמו עכשיו”.

יהל: “אני חושב שרק דברים טובים יכולים לקרות מזה. אני לא מבין למה את דואגת בכלל”.

מדברים על זה

  • כיצד אופיר רואה את השינוי הצפוי, וכיצד יהל רואה אותו? מהם הטיעונים שלהם?
  • אופיר אינה מבינה למה יהל אינו מודאג מהשינוי, ויהל אינו מבין למה אופיר דואגת. מה תוכלו להגיד להם כדי שיבינו זה את זה?
  • האם קרה לכם שלא הסכמתם עם חבר על נושא כלשהו ושנקודת המבט שלכם הייתה שונה? ספרו על כך.
  • מה אנחנו יכולים לעשות כדי ששיחה שבה יש נקודות מבט שונות לא תיהפך לריב?
  • האם לדעתכם חשוב להכיר ולהבין נקודות מבט שונות משלכם? הסבירו.

ניצוץ האהבה

מילים: אהוד בנאי

לחן: עממי

 

כָּל אֶחָד חַי בְּעוֹלָם אַחֵר

כָּל כָּךְ גָּדוֹל הַשֹּׁנִי.

אֶת מַה שֶּׁאֲנִי מַרְגִּישׁ בִּפְנִים

אִישׁ לֹא מַרְגִּישׁ כָּמוֹנִי.

 

אֶת מַה שֶּׁאַתָּה חוֹשֵׁב עָמֹק

אֲנִי חוֹשֵׁב שָׁטוּחַ.

מַה שֶּׁאַתָּה רוֹאֶה סָגוּר

אֲנִי רוֹאֶה פָּתוּחַ.

 

אֶת מַה שֶּׁאֲנִי רוֹאֶה לָבָן

אַתָּה רוֹאֶה שָׁחֹר.

כְּשֶׁיּוֹרֶדֶת עָלַי הַחֲשֵׁכָה

עָלֶיךָ זוֹרֵחַ אוֹר.

 

מַה שֶּׁבִּשְׁבִילְךָ חֲלוֹם

לִי זוֹ הָאֵימָה.

מַה שֶּׁבִּשְׁבִילִי שָׁלוֹם

לְךָ זוֹ מִלְחָמָה.

 

אֶל הַמָּקוֹם אֵלָיו אֲנִי הוֹלֵךְ

הֵן גַּם אַתָּה תַּגִּיעַ,

כָּל הַדְּרָכִים הֲרֵי עוֹלוֹת

אֶל אוֹתוֹ הָרָקִיעַ.

 

אֶל הַמָּקוֹם אֵלָיו אַתָּה הוֹלֵךְ

כֵּן, גַּם אֲנִי אַגִּיעַ

אַךְ בְּלִי נִיצוֹץ הָאַהֲבָה

שׁוּם דָּבָר לֹא יַתְנִיעַ!

 

להאזנה

מדברים על זה

  • מה פירוש המילים “כל אחד חי בעולם אחר/ כל כך גדול השוני”? אילו נקודות שוני יש בשיר?
  • האם לדעתכם נקודות המבט השונות על אותם דברים באמת גורמות לכך ש”כל אחד חי בעולם אחר”? הסבירו.
  • מה לפי השיר צריך כדי להתמודד עם ההבדלים בנקודות המבט בין האנשים? כיצד לדעתכם דבר זה יכול לגשר על הפערים?
  • בשיר כל משפט נאמר פעמיים. כיצד מבנה זה קשור לרעיון של השיר?

נקודות מבט שונות בתמונות

הקרינו מצגת של תמונות שיש שתי אפשרויות שונות להתבונן בהן.

מדברים על זה

  • מה התמונות מלמדות על נקודות מבט שונות?
  • איזו תמונה לדעתכם ממחישה את הרעיון במיוחד? למה?
  • בתמונת המקלות נסו להחליף את נקודת המבט ולראות את מספר המקלות השונה מהמספר שראיתם במבט ראשון. מה ניתן ללמוד מכך על היכולת שלנו להחליף נקודת מבט? האם זה נכון גם בהקשרים אחרים בחיים, למשל בוויכוח או בתפיסות, אמונות וכדומה? הסבירו.
  • כיצד אתם יודעים מה הילד רואה ומה החתול רואה בתמונה של הדג? האם קרה לכם שבריב או ויכוח הצלחתם לראות את נקודת המבט של האחר ולהבין את נקודת המבט השונה שלו? אם כן, ספרו על כך.

 

משימה: חפשו באינטרנט תמונה שממחישה נקודות מבט שונות כמו במצגת. העלו אותה למצגת שיתופית והקרינו בכיתה.

בפרשה מדובר על מצוות ציצית, בליווי ההסבר למטרתה:

דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם

וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף פְּתִיל תְּכֵלֶת.

וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם אֹתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְו‍ֹת ה’ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם

וְלֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם.

במדבר טו, לח-לט

 

פירושי מילים

צִיצִת – חוטים היוצאים מפינות הבגד

לְדֹרֹתָם – לכל הדורות

פְּתִיל – צמר צבוע תכלת

תָתֻרוּ – תלכו אחרי

זֹנִים – סוטים מהדרך

מדברים על זה

  • למה נועדה מצוות ציצית לפי הפסוקים? האם גם לכם יש פריט לבוש או סימן אחר שמזכיר לכם את הדברים שחשובים לכם (למשל צמיד עם הכיתוב “תן חיוך” וכדומה)?
  • למה לדעתכם אנשים צריכים תזכורת כדי לפעול באופן שהוא נכון בעיניהם? מה יכול לגרום להם לפעול באופן הנוגד את רצונם?
  • אילו דברים חשוב לכם לזכור? למה?
  • האם הייתם רוצים לזכור הכול? האם יש דברים שעדיף לשכוח? הסבירו.
  • ספרו לחבר או לחברה את הזיכרון הראשון שלכם.

זיכרון מצוין

לאה נאור

 

הַזִּכָּרוֹן שֶׁלִּי מְצֻיָּן

אֲבָל קְצָת לֹא לָעִנְיָן.

אֲנִי זוֹכֶרֶת רַק דְּבָרִים לֹא חֲשׁוּבִים,

לְמָשָׁל, אֶת הַפַּעַם הָרִאשׁוֹנָה שֶׁאָכַלְתִּי עֲנָבִים,

וְשֶׁנָסַעְנוּ בָּרַכֶּבֶת, וְאֵיךְ צָפַר הַקַּטָּר,

וְאֶת הַשְּׁקִיעָה הַהִיא בִּירוּשָׁלַיִם, וְאֶת הַצֶּבַע שֶׁל הָהָר,

וַאֲפִלּוּ שִׁיר אָרֹךְ שֶׁל גְּדוֹלִים, אֲנִי זוֹכֶרֶת אֶת כָּל הַמִּלִּים

לא יוֹדַעַת אֵיך הִצְלַחְתִּי.

אֲבָל לְגַמְרֵי שָׁכַחְתִּי

אֵיפֹה שַׂמְתִּי אֶת הַמְּעִיל,

לְאָן נֶעְלָם הַסְּוֶדֶר.

וְגַם שָׁכַחְתִּי שֶׁהִבְטַחְתִּי לְסַדֵּר סוֹף סוֹף אֶת הַחֶדֶר.

 

לאה נאור, אבל אני כזה, הקיבוץ המאוחד, 1993

מדברים על זה

  • הילדה הדוברת בשיר אומרת שהזיכרון שלה מצוין אבל “לא לעניין” – אילו דברים בשיר מראים שהזיכרון שלה מצוין? אילו דברים מראים שהוא “לא לעניין”?
  • אילו דברים אתם נוטים לשכוח?
  • מה לדעתכם הסיבה שאנחנו זוכרים ושוכחים דברים מסוימים כמו הדברים שבשיר?
  • האם אתם חושבים כמו הילדה שהדברים שהיא זוכרת “לא חשובים”? הסבירו.
  • מה עוזר לכם לזכור דברים?

מזכרות ודברים מוחשיים שרואים או חשים בחושים אחרים בכוחם להועיל לזיכרון. התלמוד במסכת מנחות מלמד על שרשרת סיבות ותוצאות המתחילה בראייה ומסתיימת במעשה. דברי התלמוד נסמכים על הפסוק העוסק במצוות ציצית ומזכיר את הראייה, הזכירה והעשייה.

 

“וראיתם אותו וזכרתם […] ועשיתם”.

ראייה מביאה לידי זכירה,

זכירה מביאה לידי עשייה.

תלמוד בבלי, מסכת מנחות, דף מג, עמוד ב

מדברים על זה

  • הסבירו במילים שלכם את דברי התלמוד.
  • למה לדעתכם ראייה מביאה לידי זכירה? אילו עוד דברים מביאים לידי זכירה?
  • אילו שיטות עוזרות לכם לזכור (בלמידה למבחן או כדי לעשות משימה)?
  • תנו דוגמאות לדברים שזכירתם מביאה לידי עשייה.

 

להרחבה על שיטות המסייעות לזיכרון:

פט פרי הוא אומן בן זמננו ואקטיביסט. בציור המובא כאן, ילד צופה בנוף שאינו נראה בציור ואוחז בידו רק כמה פרחים מיובשים שנושאים מטען – כנראה בית ילדותו ההרוס.

ניק ג’נטרי הוא אומן בן זמננו. הוא משתמש בפריטים אוצרי מידע ישנים (דיסקים ישנים של מחשבים, כרטיסי ניקוב של מחשב, תשלילי תצלומים, צילומי רנטגן ועוד) ויוצר מהם קולז’. הדמויות ביצירותיו מורכבות בעצם מזיכרונות של אנשים רבים אחרים. הציגו לתלמידים את הציור שלו.

מדברים על זה

  • כיצד בחרו האומנים לחבר בין אנשים לזיכרונות? של מי הזיכרון בכל אחד מהציורים?
  • מהו הזיכרון המוצג אצל פרי? אילו רגשות הוא מעורר?
  • האם אתם מצליחים לזהות את הזיכרונות שבבסיס יצירתו של ג’נטרי? ממה הם מורכבים? הציעו מסר אחד שהציור מעביר לנו.
  • בהשראת ציורו של ג’נטרי שמתבסס על חומרי זיכרון ישנים, מה הם “חומרי הזיכרון” של ימינו? (התכנים ברשתות החברתיות – תצלומים באינסטגרם והתכתבויות בווטסאפ. בפן החומרי –  אולי מעין “צ’ופרים” שאנחנו מקבלים בכיתה או בתנועת הנוער.) מה ההבדל ביניהם ובין החומרים שג’נטרי משתמש בהם?

לבוגרים:

סרטון TED – איך נוצרים זיכרונות ולמה אנחנו שוכחים

“כאן מסבירים” – זיכרונות ילדות

מדברים על זה

הסרטון “איך נוצרים זיכרונות”

  • מדוע יש זיכרונות שמוטבעים בנו, ויש זיכרונות שאנחנו שוכחים?
  • בסרטון נאמר שזיכרונות מקודדים באופן המיטבי ביותר כשאנחנו מרוכזים ומעורבים והמידע משמעותי בשבילנו. הציעו רעיונות לטכניקות למידה שיהיו בהן שלושת הדברים האלה.
  • כיצד לחץ ומתח משפיעים על יכולות הזיכרון? ספרו על מצב שבו חוויתם את ההשפעה של לחץ על הזיכרון. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם כך?
  • אילו עצות ניתנות בסרטון כדי לעזור לזיכרון ולשמור על רעננותו? הוסיפו עצה משלכם.

הסרטון “זיכרונות ילדות”

  • לפי הסרטון, מהן הסיבות שאיננו זוכרים דברים מהילדות המוקדמת?
  • אילו זיכרונות יש לכם מהילדות המוקדמת שלכם? מה לדעתכם גרם לכך שתזכרו אותם?
  • אילו הצעות ניתנות בסרטון כדי לעזור לילדים לזכור דברים מהילדות המוקדמת?

אישה: אבד לי הזיכרון רופא: מתי זה קרה? אישה: מתי מה קרה?

חטא המרגלים – פעילות אלתור

למדו על חטא המרגלים בפרשה, ולאחר מכן יציגו התלמידים את הסיפור תוך שינויים דינמיים בהצגה, על ידי פתקי הוראות בימוי שיינתנו לשחקנים תוך כדי ההצגה. התלמידים יאלתרו לפי ההוראות בפתקים. אפשר להתחיל בקבוצה של ארבעה שחקנים ובכל פעם להחליף שניים מהם.

 

אתר פרשת השבוע הופק בתמיכתם הנדיבה של הלמוט ואווה ווליש, הלנדייל, פלורידה