אין מוצרים בסל הקניות.

מעבר לתשלום

“וְהָיוּ לִמְאוֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַים לְהָאִיר עַל הָארֶץ” (בראשית, א, טו)

תוכנית “מאורות” פונה לבתי ספר אשר מתוך החוויות של השנתיים האחרונות, משבר האמון והתרופפות הסולידריות בחברה הישראלית – מעוניינים לרקום את הסיפור היהודי והישראלי המשותף ולפתח בבתי הספר תרבות פלורליסטית, רב־קולית ומכילה, וכך להצמיח בוגרים בעלי זהות מגוונת ועשירה, וכן תחושת שייכות וערבות לעם היהודי ולמדינת ישראל.

תוכנית “מאורות” מציעה למנהל/ת בית הספר להצמיח צוות חינוכי עשיר רוח, הפועל להעמקת האוריינות היהודית והישראלית באופן המעודד היכרות עם זהויות שונות, ופיתוח אמפתיה ומיומנויות של פלורליזם מעשי.

התוכנית תומכת בתהליכים פדגוגיים חברתיים וקהילתיים פורצי דרך, המרחיבים את הביטוי הערכי וההתנהגותי. כל זאת במטרה לחזק את תחושת השלומות והחוסן החברתי, ולספק עוגן מקצועי המותאם לסביבה ולצרכים החינוכיים של בתי הספר.

משך התוכנית הוא שנתיים. התוכנית מאושרת על ידי משרד החינוך ומספרה במערכת גפ”ן: 13113.

———————————————————-

 לתוכנית שני צירים מרכזיים: זהות ופלורליזם.

הנחות היסוד

עוגני התוכנית

מאפייני התוכנית

שנה שנייה שנה ראשונה
תהליכי פיתוח והכשרה שלושה מפגשי פורום עבור מנהלי בתי הספר וצוותי החינוך לצורך חשיבה ושיתוף סביב סוגיות יישומיות והפצה בבתי הספר. במחצית השנייה: יום חשיפה לתוצרי התוכנית של בתי הספר. שלושה מפגשי השראה ושותפות לפורום המנהלים ולצוותים המובילים של בתי הספר, כולל יום עיון.
מפגשי ליווי והנחיה בבתי הספר למנהלת, לצוות המוביל ולצוות החינוכי לשם פיתוח תוכנית ספירלית:

  1. השתלמות בהיקף של 30 שעות.
  2. מפגשי ליווי והטמעה בהיקף של 40 שעות (המחצית השנייה תוקדש ליישום ולדרכי הפצה).
מפגשי ליווי והנחיה בבתי הספר למנהלת, לצוות המוביל ולצוות החינוכי לשם פיתוח תוכנית ספירלית:

  1. השתלמות בהיקף של 30 שעות.
  2. מפגשי ליווי והטמעה בהיקף של 40 שעות.
הטמעה במעגלים מתרחבים מפגשי למידה חווייתיים במעגלי העשייה השונים של בית הספר: תלמידים, הורים וקהילה – לקידום שיח הנותן ביטוי לתוכנית המתגבשת. המלצה: שני מפגשי הנהגת הורים, באחריות הצוות המוביל הבית־ספרי ובליווי מנחה – ללימוד הגישה “תרבות של חיבורים”.
הטמעה והפצה יום שיא בית־ספרי: מפגשי חשיפה והפצה לקהלים השונים – באחריות בית הספר.
הערכה פנימית ותיעוד
  • תהליך בית־ספרי להערכה מעצבת ומסכמת.
  • תיעוד התוכנית ויצירת תוצר מסכם.
  • הטמעת שגרות בלוח הגאנט הבית־ספרי כחלק מסדירויות
    קבועות לתוכנית.
  • ביקור מנהלי התוכנית ושותפים להצגת התהליך והתוצרים.
  • מיפוי בית־ספרי ראשוני לשם בניית תהליך הערכה וצמיחה.
  • יצירת תהליכי תיעוד.
מעמד סיום כנס סיום והוקרה לכל צוותי החינוך בבתי הספר השותפים בתוכנית, בהשתתפות נציגים ממשרד החינוך ומהרשויות.

למעוניינים ולפרטים נוספים יש לפנות לאסף הירשפלד, מנהל תוכנית “מאורות”, לכתובת הדוא”ל: assaf@tali.org.il

הצטרפו
לרשימת התפוצה


השאירו פרטים והצטרפו לאלפי נשות ואנשי חינוך המקבלים מאיתנו מעת לעת חומרים מעניינים ומגוונים המותאמים לצרכיהם.

    גם אנחנו לא אוהבים ספאם! אנו מתחייבים שלא לעשות כל שימוש לרעה ו/או להעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.

    טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל.

    מדיניות הפרטיות, תנאי שירות