ספרי הלימוד שלנו מבטאים את עקרונות תל”י:
פלורליזם, שוויון, נאמנות למסורת היהודית ומחויבות לערכי הציונות.
הספרים נכתבו בידי צוות חינוכי מנוסה ומקצועי ומעוצבים בצורה מוקפדת ונעימה. לכל ספר נלווה מדריך מקוון למורה.
תל”י, בעזרתם הנדיבה של קרנות פרטיות ושל הסוכנות היהודית, מעניקה הנחה מיוחדת לבתי ספר של תל”י לרכישת ספרי לימוד של תל”י. בעמוד זה תוכלו למצוא את רשימת הספרים המוצעים ומחיריהם. המחירים תקפים לשנת הלימודים הנוכחית בלבד.
תוכנית “מאורות” פונה לבתי ספר אשר מתוך החוויות של השנתיים האחרונות, משבר האמון והתרופפות הסולידריות בחברה הישראלית – מעוניינים לרקום את הסיפור היהודי והישראלי המשותף ולפתח בבתי הספר תרבות פלורליסטית, רב־קולית ומכילה, וכך להצמיח בוגרים בעלי זהות מגוונת ועשירה, וכן תחושת שייכות וערבות לעם היהודי ולמדינת ישראל.
תוכנית “מאורות” מציעה למנהל/ת בית הספר להצמיח צוות חינוכי עשיר רוח, הפועל להעמקת האוריינות היהודית והישראלית באופן המעודד היכרות עם זהויות שונות, ופיתוח אמפתיה ומיומנויות של פלורליזם מעשי.
התוכנית תומכת בתהליכים פדגוגיים חברתיים וקהילתיים פורצי דרך, המרחיבים את הביטוי הערכי וההתנהגותי. כל זאת במטרה לחזק את תחושת השלומות והחוסן החברתי, ולספק עוגן מקצועי המותאם לסביבה ולצרכים החינוכיים של בתי הספר.
משך התוכנית הוא שנתיים. התוכנית מאושרת על ידי משרד החינוך ומספרה במערכת גפ”ן: 13113.
———————————————————-
הנחות היסוד
עוגני התוכנית
מאפייני התוכנית
שנה שנייה | שנה ראשונה | |
---|---|---|
תהליכי פיתוח והכשרה | שלושה מפגשי פורום עבור מנהלי בתי הספר וצוותי החינוך לצורך חשיבה ושיתוף סביב סוגיות יישומיות והפצה בבתי הספר. במחצית השנייה: יום חשיפה לתוצרי התוכנית של בתי הספר. | שלושה מפגשי השראה ושותפות לפורום המנהלים ולצוותים המובילים של בתי הספר, כולל יום עיון. |
מפגשי ליווי והנחיה בבתי הספר למנהלת, לצוות המוביל ולצוות החינוכי לשם פיתוח תוכנית ספירלית:
|
מפגשי ליווי והנחיה בבתי הספר למנהלת, לצוות המוביל ולצוות החינוכי לשם פיתוח תוכנית ספירלית:
|
|
הטמעה במעגלים מתרחבים | מפגשי למידה חווייתיים במעגלי העשייה השונים של בית הספר: תלמידים, הורים וקהילה – לקידום שיח הנותן ביטוי לתוכנית המתגבשת. | המלצה: שני מפגשי הנהגת הורים, באחריות הצוות המוביל הבית־ספרי ובליווי מנחה – ללימוד הגישה “תרבות של חיבורים”. |
הטמעה והפצה | יום שיא בית־ספרי: מפגשי חשיפה והפצה לקהלים השונים – באחריות בית הספר. | |
הערכה פנימית ותיעוד |
|
|
מעמד סיום | כנס סיום והוקרה לכל צוותי החינוך בבתי הספר השותפים בתוכנית, בהשתתפות נציגים ממשרד החינוך ומהרשויות. |
למעוניינים ולפרטים נוספים יש לפנות לאסף הירשפלד, מנהל תוכנית “מאורות”, לכתובת הדוא”ל: assaf@tali.org.il