אין מוצרים בסל הקניות.

מעבר לתשלום
< חזרה

פרשת שמיני

מה בפרשה?

  • היום השמיני למילואים – לאחר שבעת ימי המילואים שנועדו להכין את הכוהנים לעבודת הקודש במשכן, נערך טקס החניכה של עבודת הכוהנים. אהרן מקריב קורבנות עבורו ועבור בני ישראל, מברך את העם, והוא ומשה נכנסים יחד לאוהל מועד. כשהם יוצאים, כבוד אלוהים נגלה לפני כל העם, ואש מאת אלוהים יוצאת ושורפת את הקורבנות. העם נפעם, מריע בשמחה ונופל על פניו (משתחווה).
  • מות נדב ואביהוא – נדב ואביהוא, שניים מבני אהרן הכוהנים, מקטירים במשכן קטורת ב”אש זרה”, ולכן אש יוצאת, שורפת אותם והורגת אותם. משה אומר לאהרן שבניו מתו משום שאלוהים מתקדש בקרובים לו ומקפיד עליהם יותר. אהרן שותק. משה מצווה על אהרן ובניו הנותרים לא להתאבל, והעם הוא שיתאבל על נדב ואביהוא.
  • איסור על הכוהנים לשתות יין – משה אוסר על אהרן, בניו וכל הכוהנים עד עולם לשתות יין בבואם לאוהל מועד, כדי שיוכלו להבחין בין קודש לחול ובין טמא לטהור ולהורות לבני ישראל את החוקים.
  • אכילת קורבנות היום השמיני – בני אהרן הנותרים מצטווים שלא להתאבל ולהמשיך בעבודת הקודש.
  • בעלי חיים מותרים ואסורים באכילה – אלוהים מצווה את בני ישראל לאכול רק בעלי חיים כשרים ואוסר אכילת בעלי חיים טמאים ומשוקצים.
  • בעלי חיים המטמאים במותם – רשימת בעלי החיים המטמאים במותם במגע או בנשיאה. אלוהים מדגיש את חשיבות השמירה על הקדושה בקרב בני ישראל וההבדלה בין טהור ובין טמא, משום קדושתו של אלוהים.

אומנות בפרשה

אפשר להרחיב על הפרשה באופן ויזואלי באמצעות יצירות מאתר מדרש אומנות מבית קרן תל”י:

הקדשת המשכן, הביבליה הוויזיגוטית-מוזערבית

אהרן ליד אוהל מועד, דורה אירופוס

בעיצומו של טקס הקדשת הכוהנים לעבודת המשכן, מקריבים נדב ואביהוא, בניו של אהרן, אש זרה שלא נצטוו עליה, והם מתים. משה ואהרן מגיבים לאסון בצורה שונה.

וַיִּקְחוּ בְנֵי אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִבוּ לִפְנֵי ה’ אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם.

וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי ה’ וַתֹּאכַל אוֹתָם וַיָּמֻתוּ לִפְנֵי ה’.

וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר ה’ לֵאמֹר בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד

וַיִּדֹּם אַהֲרֹן.

ויקרא י, א-ג

 

פירושי מילים

מַחְתָּתוֹ – מַחְתָּה היא כלי המשמש להעברת גחלים או קטורת

אֵשׁ זָרָה – אש שלא יצאה מאת ה’ ולא הגיעה מגחלים על המזבח

בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ – אלוהים דורש קדושה והקפדה יתרה מהקרובים אליו – הכוהנים

וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד – ובזכות זה יכבדו אותי

מדברים על זה

  • מה עשו בני אהרן, ומה קרה להם בשל כך? אילו מילים בפסוקים יכולים לעזור לנו להבין מה היה חטאם של בני אהרן?
  • מה הייתה תגובתו של אהרן למות בניו? ייתכן כי אהרן הגיב בכמה תגובות, אולם המקרא בחר לציין רק את שתיקתו. מה ניתן ללמוד מכך? מה לדעתכם שתיקה זו מביעה?
  • פרשנים ניסו להסביר את תגובתו של אהרן. הפרשן אברבנאל מסביר שהמילה “וידום” מלמדת שליבו של אהרן נהיה דומם כמו אבן, ולכן לא הגיב ולא בכה על בניו, ואפילו את התנחומים של משה לא קיבל. מה לדעתכם אברבנאל מנסה לומר באמצעות הדימוי של לב דומם כמו אבן?
  • בהגדרה המילונית של אֵבֶל כתוב: צער על מוות ואבדן. תגובת השתיקה של אהרן היא אחד הביטויים לאבל. האם אתם מכירים עוד ביטויים לאבל? מהם?

שאנטי

מילים: רן כהן אהרונוב

לחן: יאיא כהן אהרונוב

(מתוך ילדי בית העץ)

 

שָׁאנְטִי, הַחֲתוּלָה שֶׁלָּנוּ, מֵתָה שִׁלְשׁוֹם
הִתְהַפַּכְתִּי בַּמִּטָּה, לֹא הִצְלַחְתִּי לִישֹׁן
אָמְרוּ לִי שֶׁעַכְשָׁו שָׁאנְטִי בַּשָּׁמַיִם
אוּלַי הִיא תִּפְגֹּשׁ שָׁם אֶת סַבָּא אֶפְרַיִם?
לְאִמָּא זָלְגָה דִּמְעָה, אֲנִי רָאִיתִי
הִיא מָצְאָה
וְאִמְּצָה אֶת שָׁאנְטִי עוֹד לִפְנֵי שֶׁהָיִיתִי.

שָׁאנְטִי, אוֹ שָׁאנְטִי
שָׁאנְטִי הַיָּפָה
אֵיךְ הִיא אוֹהֶבֶת לְגָרֵד
אֶת הַסַּפָּה
שָׁאנְטִי, אוֹ שָׁאנְטִי
פִּתְאוֹם הִיא מוֹפִיעָה
מְגַרְגֶּרֶת בְּקוֹל
כְּשֶׁהִיא אִתִּי בַּמִּטָּה.

אַבָּא סִפֵּר לִי עַל גִּלְגּוּל נְשָׁמוֹת
וְשֶׁשָּׁאנְטִי יְכוֹלָה עוֹד לַחְזֹר, זֶה נִרְאֶה לִי שְׁטוּיּוֹת
אִמָּא הֵבִיאָה לִי גּוּרָה חֲדָשָׁה
קְצָת דּוֹמָה לְשָׁאנְטִי, אֲבָל כֻּלָּהּ לְבָנָה

הִיא נִשְׁכְּבָה עָלַי בַּשֶּׁקַע לְיַד הַצַּוָּאר
בְּדִיּוּק אֵיפֹה שֶׁשָּׁאנְטִי אָהֲבָה לִשְׁכַּב, כַּמָּה מוּזָר.

שָׁאנְטִי, אוֹ שָׁאנְטִי…

מֵאָז שֶׁשָּׁאנְטִי עָזְבָה, לוּקָה יְשֵׁנָה לָהּ עַל הַשְּׂמִיכָה
אֲנִי חוֹשֶׁבֶת שֶׁגַּם הִיא מִתְגַּעְגַּעַת נוֹרָא
מְדַמְיֶנֶת אֵיךְ שֶׁשָּׁאנְטִי בְּגַן עֵדֶן חֲתוּלִים
שׁוֹכֶבֶת קָרוֹב לַשֶּׁמֶשׁ, מְגַרְגֶּרֶת גִּרְגּוּרִים.

 

האזינו לשיר.

מדברים על זה

  • על מי מתאבלת הילדה בשיר? כיצד היא עושה זאת?
  • איך כל אחד מההורים של הילדה בשיר מתאבל על מותה של שאנטי?

 

משימה: ספרו על חיית מחמד (שלכם או של חבר) שהכרתם ומתה. תוכלו לעשות זאת בהספד, בשיר, במכתב ניחומים לחבר וכדומה. התייחסו למה שאהבתם בחיית המחמד ולתכונות המיוחדות שלה.

לבוגרים

 

אוטם שריר הלב

גיורא פישר

 

מֵאָז שֶׁנָּפַל

אֲנִי לֹא מַנִּיחַ לְעַצְמִי לֶאֱהֹב

אֶת אֲהוּבַי.

אֲנִי אוֹהֵב מְאֹד אֶת הַכַּלְבָּה

וְתַלְמִידַי.

 

חֲפִיר הֲגָנָה כָּרִיתִי

בֵּינִי לְבֵין

עַצְמִי

מְסֻכָּן לַעֲמֹד לְיַד חֲפִיר כֹּה עָמֹק

דְּחִיפָה קַלָּה

וּמַרְגִּישִׁים.

 

גיורא פישר, בתחתית הימים, עם עובד, 2022, עמ’ 14

גיורא פישר הוא משורר ומורה לתנ”ך. בנו, מרום פישר, נפל בשנת 2002 בפעילות צה”ל בג’נין.

 

פירושי מילים

חֲפִיר – תעלה שחופרים בקרקע לצורך הגנה, סביב עיר או מבצר, בדרך כלל לצורך לחימה

מדברים על זה

  • מהו המאורע בבסיס השיר? כיצד הוא משפיע על הדובר בשיר?
  • המשורר כותב שהוא אינו מניח לעצמו לאהוב את אהוביו, ואז אומר שהוא אוהב את הכלבה ואת התלמידים שלו. במה שונים הכלבה והתלמידים מהאהובים?
  • כיצד לדעתכם ניתן לחסום את רגש האהבה למי שאוהבים? איך מעשה זה קשור לשם השיר אוטם שריר הלב?
  • המשורר מספר שכרה חפיר – שיטת הגנה במלחמה – כדי להגן על עצמו. מפני מה הוא מגן על עצמו? מאיזו סכנה הוא חושש?
  • קרה לכם שאיבדתם חבר קרוב (בגלל מעבר דירה או ריב וכדומה) וחששתם אחרי כן ליצור קשר עם חבר חדש? מה הייתם מייעצים למישהו שמרגיש ככה?

איך מנחמים?

אבא של גלית, ילדה בכיתה שלנו, נפטר השבוע פתאום מדום לב. החלטנו שבכל יום מימי השבעה יילכו שני ילדים מהכיתה לנחם את גלית. היום תורי ללכת, עם רננה. האמת היא שלא התלהבתי מהמשימה. לא שלא רציתי להיות עם גלית בימים הקשים שהיא עוברת, אבל חשבתי לעצמי: “מי אני בכלל שאנחם אותה? מה כבר יש לי לומר לה? הרי אף מילה שאגיד לא תחזיר את אבא שלה לחיים!” רננה ניסתה לשכנע אותי שהחשיבות היא בעצם הביקור ופחות חשוב מה בדיוק אומר לה. “היא צריכה לראות שהחברים שלה לא עוזבים אותה גם ברגעים הכי קשים. אתה לא יכול להחזיר את אבא שלה, אבל אתה יכול להשתתף בצערה ואולי להקל מעט את הכאב. ואם בגלל הרתיעה והמבוכה שלנו לא נהיה שם, היא תפסיד לא רק את אביה אלא גם את החברים שלה!” “אז מה עושים? מגיעים, נכנסים ו…שותקים?” שאלתי בחוסר אונים.

רננה, שסבא שלה נפטר לא מזמן, סיפרה שכאשר אימהּ ישבה שבעה, היא סיפרה שוב ושוב לאנשים שבאו לנחם איזה איש מיוחד היה אבא שלה, למי הוא עזר ואיך. “אני חושבת”, אמרה רננה, “שהיא הרגישה שככה אבא שלה יישאר בזיכרון של אנשים אחרים. ייתכן שגם גלית תרצה לדבר על אבא שלה, אז אולי אנחנו צריכים לעודד אותה לספר על אבא שלה, ואולי היא דווקא תרצה לדבר על דברים אחרים. צריך לראות מה יתאים לה באותו הרגע”. ואני הצלחתי להירגע לאט-לאט ולדמיין את המצב, וחשבתי שאולי דווקא הנכון ביותר יהיה פשוט ללחוץ לה את היד או לחבק אותה.

מדברים על זה

  • כדאי לעצור את הסיפור מייד לאחר המילים “שאלתי בחוסר אונים” (באמצע הסיפור, לפני הרווח) ולשאול: למה המספר חושש ללכת לניחום אבלים? מה דעתכם על חששות אלו? האם אתם מזדהים איתו?
  • קראו עד סוף הסיפור: מה הייתם עונים למספר במקום רננה?
  • בסיפור מוצעות צורות שונות לנחם אדם אָבֵל. מה הן האפשרויות? הוסיפו עוד צורת ניחום.
  • אנשים שונים מגיבים באופן שונה לאֵבֶל. יש אנשים שירצו לספר, יש שירצו לשתוק, יש שירצו חיבוק, ויש שירצו להיות לבד. כיצד ניתן לדעת מה האָבֵל צריך ורוצה?
  • השבעה נמשכת שבוע, אבל אֵבֶל על אדם קרוב ואהוב יכול להמשך זמן רב. איך אפשר לתמוך באָבֵל כשהוא חוזר לחיי היום-יום והשגרה?
  • למה לדעתכם בחרה היהדות לקיים את טקס האבלות – השבעה – עם אנשים אחרים ולא לבד

 

צפו במצגת על מנהגי האבלות ביהדות.

  • מה המשמעות של להיות אבל?
  • אילו מנהגי אבלות יש ביהדות? מה המשמעות שלהם לפי המצגת ולפי הידוע לכם?
  • למה לדעתכם יש מנהגי אבלות קבועים מראש במסורת? איך זה יכול להקל על האבלים? עם זאת איזה קושי יכולים לעורר המנהגים המסורתיים?
  • גם למנחמים יש מנהגים מסוימים – מה הם ועל איזה צורך הם עונים?

 

משימה: ראיינו אנשים שישבו שבעה ובררו: מה עשו? איך הרגישו? בקשו שיתארו רגע אחד מהשבעה שהיה משמעותי להם.

התורה מפרטת את כללי הכשרות הקובעים אילו בהמות, עופות, דגים ושרצים מותר לאכול ואילו אסור לאכול. יש חיות שיש בהן סימנים המעידים על כשרותן (כמו העלאת גרה, הפרסת פרסה ושסיעת שסע בחיות ובבהמות), ויש חיות (כמו העופות) שהן ברשימה של בעלי חיים האסורים או המותרים באכילה.

זֹאת תּוֹרַת הַבְּהֵמָה וְהָעוֹף וְכֹל נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת בַּמָּיִם וּלְכָל נֶפֶשׁ הַשֹּׁרֶצֶת עַל הָאָרֶץ. לְהַבְדִּיל בֵּין הַטָּמֵא וּבֵין הַטָּהֹר וּבֵין הַחַיָּה הַנֶּאֱכֶלֶת וּבֵין הַחַיָּה אֲשֶׁר לֹא תֵאָכֵל.

ויקרא יא, מו-מז

מדברים על זה

  • מה אתם יודעים על כללי הכשרות? אילו סוגים אחרים של כללי אכילה יש? (דיאטה של מודעות למשקל, צמחונות, טבעונות, כללים הקשורים לאלרגיות שונות וכדומה)
  • מפרשים שונים ניסו להסביר את כללי הכשרות. רמב”ן למשל טען שבעלי החיים האסורים לאכילה הם בעלי חיים טורפים או עופות דורסים, ואילו אוכלי העשב מותרים לאכילה. לדבריו לבעלי החיים הטורפים יש מידות רעות ואכזריות, והתורה ביקשה להרחיק מאיתנו מידות אלו ולכן אסרה לאכול אותם. מה דעתכם על טיעון זה? הביאו דוגמה למצב שבו אדם מתנהג כמו חיה טורפת. מה פסול בהתנהגות זו?
  • הציעו הסבר משלכם לכללי הכשרות (גם אם אתם מסכימים איתם וגם אם לא).
  • הפירוש הרחב למילה “כשר” הוא משהו תקין, ו”לא כשר” הוא משהו לא תקין, לא ישר או לא מוסרי. הביאו דוגמה לדברים “כשרים” ו”לא כשרים” שאינם מזון.

המדרש שלפניכם מתאר את התפתחות הציוויים על אכילת בשר מאדם עד נח:

אמר רב יהודה אמר רב:

לאדם הראשון לא הותרה אכילת בשר, כמו שכתוב: “[…] הנה נתתי לכם את כל עשב […] ואת כל העץ […] לכם יהיה לאכלה. […] ולכל חיית הארץ […]” (בראשית א, כט-ל).

ולא נאמר “חיית הארץ לכם יהיה לאכלה”.

וכשבאו בני נח, התיר להם בשר לאכילה, שנאמר: “כל רמש אשר הוא חי לכם יהיה לאכלה כירק עשב נתתי לכם את כֹּל” (בראשית ט, ג).

על פי תלמוד בבלי, מסכת סנהדרין, דף נט, עמוד ב

מדברים על זה

  • כיצד החכמים לומדים שלא הותרה אכילת בעלי חיים עד המבול? ממה ניזון האדם הראשון לפי הפסוקים המוזכרים?
  • מה לדעתכם משמעותה של העובדה שאכילת בשר לא הותרה לבני האדם מלכתחילה? מה נוכל ללמוד מכך על אכילת בעלי חיים בכלל?

 

משימה: חפשו במרשתת מתכונים צמחוניים פשוטים או אספו מתכונים כאלה ממכרים וקרובים, וצרו ספר מתכונים למאכלים האהובים עליכם ביותר. ניתן גם להכין ארוחה כיתתית מהמתכונים שאספתם.

רוב חוקי הכשרות סובבים סביב השאלה מאין הגיע המזון שאנו עומדים להכניס לפינו. […] היהודים תמיד בדקו מה הם עומדים לאכול. לכן פיתחה החברה היהודית את מושג ההשגחה על הכשרות.

[היום] אנחנו מגלים שלא די עוד באמות המידה הישנות וכי עלינו לברר אם מה שאנו עומדים להכניס אל פינו הוא אומנם “כשר” על פי תפיסת הקיום החדשה. כדי להמחיש את דברי אציג בפניכם שורת שאלות:

  • האם מזון שרוסס בחומרי הדברה, המרעילים את האדמה ואת מקורות המים, הוא כשר?
  • האם מותר לאכול ביצים מתרנגולות החיות חיי סבל בלולים?
  • האם מותר לאכול מזון שגודל בידי פועלים העובדים בתנאים נוראים?
  • האם ג’אנק פוד הוא כשר?
  • האם מסעדה שאינה ממחזרת את האשפה שלה היא כשרה?
  • האם כוס עשוייה קלקר היא כשרה?

אלו שאלות שלא נשאלו באופן כזה עד לשנים האחרונות. קבוצות שונות בעולם היהודי ובישראל עובדות על פיתוח הרעיון של הענקת תעודת כשרות אקולוגית-חברתית.

זלמן שחטר-שלומי ורות גן קגן, קרבת אלהים: על תיקון עולם ועל תיקון הלב, משכל, תל אביב 2006, עמ’ 212–216

 

הרב זלמן שחטר-שלומי (1924–2014) היה רב אמריקאי שהקים את תנועת “ההתחדשות היהודית” ועמד בראשה. תנועה זו שמה במרכזה את ההתחדשות הרוחנית בצד ערכי מוסר עדכניים. הרב שחטר-שלומי קידם במסגרת התנועה את העיקרון של “אקו-כשרות” – כשרות אקולוגית ומוסרית שבה ההלכה, הקובעת מה כשר ומה אינו כשר, בוחנת גם סוגיות של צדק חברתי, סביבתי, כלכלי ועוד.

מדברים על זה

  • לפי דברי הרב שחטר-שלומי, באילו ערכים יש להתחשב בהחלטה שלנו איזה מזון לאכול? מה דעתכם על כך?
  • הרב שחטר-שלומי מעלה כמה שאלות הנובעות מהתפיסה של “אקו-כשרות” (כשרות אקולוגית-חברתית). מה התשובות שלכם לשאלות שהעלה?
  • האם לדעתכם נכון לכלול בכללי הכשרות פרמטרים נוספים על הפרמטרים שבתורה? למה?
  • כשרות היא דרך הלכתית להתייחס לאוכל, אבל יש גם “תווים” המסמנים מזון ומקומות הסעדה, ללא קשר לכשרות ההלכתית, למשל “התו החברתי” שהיה נהוג לסמן בו בתי עסק שהיו נגישים לנכים. הציעו נושאים נוספים שחשוב לדעתכם להתחשב בהם בסימון המזון שאנו אוכלים. הגדירו “תווים” או “כשרויות” לפי פרמטרים שתקבעו. ניתן גם לעצב לוגו לתווים ולכשרויות האלה.
  • הרב שחטר-שלומי כותב: “היהודים תמיד בדקו מה הם עומדים לאכול”. האם נכון בעיניכם לייחד תשומת לב ומודעות למזון שאנו אוכלים, למקורותיו ולאופן הכנתו, ללא קשר לשמירת כשרות? הסבירו.

 

משימה: עצבו חותמת “כשרות” לפי אחד (או יותר) הערכים או הרעיונות בדבריו של הרב שחטר-שלומי.

אל תתפנק

מילים ולחן: רועי זמיר

 

קילפתי לי בננה

וגיליתי כתם שחרחר

אמרתי אז לאימא:

“אני לא רוצה, זה מר”

אבל כשהלכתי להחליף לפרי חדש

אימא לא נתנה לי

היא אמרה: “תאכל, זה דבש”.

 

אכלתי את הסנדוויץ’

הוא היה טעים ורך

אבל בקצה השארתי

את הקשה, הוא לא מוצלח

רציתי את הסנדוויץ’

להשליך אל תוך הפח

“לא זורקים כך לחם”

אמרה לי סבתא במטבח.

 

אל תתפנק יותר מדי

עד החתונה זה יעבור

תאכל יפה, תגמור הכול

בסוף אתה תהיה גיבור.

 

מרק עם ירקות חם

אבא לי הביא

ניסיתי את הגזר

לדוג ולהוציא

אבא אז אמר לי:

“מה אתה בורר?

הגזר לעיניים

מאוד מאוד עוזר”.

 

בתוך השוקו שמו

שתי כפיות סוכר

“זה לא מספיק”, חשבתי

ושמתי שנים עשר

אבל כששתיתי הוא היה

מדי מתוק

עשיתי מן פרצוף

ואח שלי התחיל לצחוק.

 

אל תתפנק…

 

להאזנה לשיר

מדברים על זה

  • בשיר מובאות אמירות של מבוגרים שרוצים לעודד ילדים לאכול דברים שהם אינם אוהבים. מהן? האם גם לכם אמרו אחת או יותר מהאמירות האלה? אם כן, איך הרגשתם?
  • אילו דברים אתם מתבקשים לאכול בעל כורחכם? למה אינכם רוצים לאכול אותם? למה מבקשים מכם לאכול אותם?
  • מה דעתכם – האם נכון לעודד מישהו לאכול משהו שהוא אינו אוהב? למה? האם יש דרכים טובות יותר או פחות לעודד מישהו לאכול דברים מסוימים?
  • בסרטון רואים שהילדים מכינים ארוחה מחטיפים – התגשמות חלומם של מרבית הילדים! מה הייתם בוחרים להכין בארוחה אילו יכולתם להכין כל מה שמתחשק לכם? מה הייתם בוחרים לאכול באופן קבוע אילו ההחלטה הייתה בידיכם בלבד?

צפו בסרטון “ילדי בית העץ – ארוחה משותפת” העוסק בכללי מזון הנובעים משיקולים אידאולוגיים.

מדברים על זה

  • מה עורר את הריב בין צוף לדניאל? מהי הטענה העיקרית של כל אחד מהצדדים? האם אתם מזדהים עם אחד מהצדדים? הסבירו מדוע.
  • למה מפריע לצוף שדניאל יאכל מה שהוא רוצה והיא תאכל את מה שהיא רוצה? מה היא מבינה בעקבות השיחה עם רומי? מה ניתן ללמוד מכך בכלל על החלטות אישיות בעניין מזון?
  • לפעמים ערכים שאנחנו מאמינים בהם משפיעים על החלטותינו בעניין המזון שלנו (כמו כשרות וצמחונות). האם גם לכם יש ערכים שאתם מאמינים בהם ושמשפיעים על התזונה שלכם? האם חשוב לכם שאחרים ינהגו כמוכם? למה?

מצגת וחידות

הקרינו לתלמידים מצגת המלמדת על סימני הכשרות של בעלי החיים לאכילה שמוזכרים בפרשה. התלמידים יענו על החידות במצגת. אפשר לערוך תחרות בין קבוצות.

חידון: טקס חניכה

טקס חניכה הוא טקס המסמן מעבר משיוך לקבוצה או מעמד חברתי אחד לאחר. הסבירו מהו טקס חניכה והביאו דוגמאות, למשל בר מצווה, חתונה, סיום טירונות, קבלת שם או מעבר לקבוצת הבוגרים בתנועת הנוער. צפו בתמונות בחידון, ושאלו את התלמידים איזה טקס חניכה מזכירה כל תמונה. לחצו על התמונה כדי לקבל את התשובה.

אתר פרשת השבוע הופק בתמיכתם הנדיבה של הלמוט ואווה ווליש, הלנדייל, פלורידה

היי! רוצה לקבל בכל יום ראשון פעילויות לקראת פרשת השבוע הקרובה?

בכל שבוע אנחנו שולחים למחנכים כמוך רעיונות חדשים ומגוונים שיהפכו את פרשת השבוע למשהו שהתלמידים ממש יחכו לו!

*מי שלא מעוניין לקבל תזכורת נעימה לתכנים מדי שבוע – זה גם בסדר, פשוט לחצו על האיקס בצד שמאל למעלה.