אין מוצרים בסל הקניות.

מעבר לתשלום
للنسخة العربية اضغط هنا | לגרסה בערבית לחצו כאן

לפיכך נברא אדם יחידי. . . שלא יאמר אדם לחברו אבא גדול מאביך. . .  ואין אחד מהן דומה לחברו.” (משנה, מסכת סנהדרין, פרק ד’ משנה ה’).

כבר 17 שנה שתכנית “זהויות בדיאלוג” של מרכז תל”י מחברת בין תלמידים ותלמידות מהמגזר היהודי והערבי (נוצרי, מוסלמי ודרוזי) למפגש אנושי חינוכי, רגיש ומעמיק. בבסיס התכנית עומדת אמונה כי ריבוי הזהויות בישראל – על שלל הגוונים – הוא מקור לחוסן, וכי דיאלוג בין קהילות הוא תנאי לחברה בריאה ומכבדת.

התוכנית פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם צוותי הניהול וההוראה ועם קהילות מכל המגזרים – ומציעה לתלמידים מפגש בלתי אמצעי שבו לומדים, משחקים, יוצרים, משתפים, אוכלים וחושבים ביחד.

מה קורה בתכנית?

  • שלושה מפגשים פיזיים בין בתי הספר – חווייתיים, מקרבים ומלמדים
  • שיעורים בכיתות – להכנה, עיבוד והעמקת נושאים של זהות, שייכות וקבלת האחר
  • פרויקט חברתי קהילתי משותף – לעשייה מעשית וערכית שממשיכה גם מעבר לתכנית
  • מפגשי צוות והשתלמות – הכשרה וקירוב לבבות בין המורות והמורים, מוכרת לגמול השתלמות
  • ליווי מקצועי ותוכן מוכן מראש – כדי שתוכלו פשוט. . . להתחיל

למה זה חשוב?

  • כי תלמידים לומדים להקשיב, לשאול, להתחבר ולראות את הדומה והאחר
  • כי צוותים חווים שותפות אמיצה שמובילה שינוי אמיתי
  • כי דרך המפגש עם האחר – אנחנו לומדים גם על עצמנו.
  • כי חינוך לחיים משותפים הוא צו 8 חינוכי.

התכנית מבוססת על ארבעת הצירים החינוכיים:

  1. חקר זהות עצמית והיכרות עם זהות האחר – תהליך אישי וקבוצתי הכולל רפלקציה דרך יומן אישי, שמעמיק את ההבנה של זהותי ושל האחר ממני.
  2. פלורליזם ורב-תרבותיות ישראלית – עיסוק במסורות, חגים, שפות וטקסים של הקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית.
  3. טיפוח אמפתיה וצמצום סטריאוטיפים – יצירת מרחב שמבוסס על שוויון, כבוד הדדי והדדיות.
  4. עשייה קהילתית משותפת – הובלת פרויקט חברתי-קהילתי משותף שמעמיק את תחושת השייכות והמשמעות.

רוצים להצטרף?

  • התכנית מסובסדת ומוכרת בגפ”ן – מותאמת ל־1% המיועד לחיים משותפים.
  • התכנים מתיישבים עם המטרות והיעדים של משרד החינוך*.
    *מטרה 3 של תוכנית העבודה של משרד החינוך לשנת תשפ״ה: חיזוק הלכידות החברתית. יעד 2- ״חיזוק זהות אישית ולאומית וחיבורים בין מגזריים”.

כל מה שצריך הוא החלטה – ואנחנו נלווה אתכם לכל אורך הדרך.

אנחנו זמינים עבורכם גם בוואטסאפ

המלצות מהשטח
“אני ממליצה על השתתפות בתוכנית שתורמת לדו קיום של תלמידים ערבים ויהודים כאחד, ומחזקת את יחסי הגומלין בין שתי התרבויות.” / סוזאן סלימאן, מנהלת בית הספר טרה סנטה, עכו

“ההבנה כי משני הצדדים קיימים אנשים עם נרטיב תרבותי לגיטימי ותרבות עשירה, גורמת לתלמידים פתיחות ורצון להכיר ולכבד את האחר. אני יודעת באופן ודאי שאנחנו זורעים את זרע השלום והשוויון בדרך של שמחה, הנאה ולמידה. אני שמחה על קיומה של התוכנית ומקיימת אותה כל שנה באהבה.” / סופי רחום, מנהלת בית חינוך תדהר, יוקנעם

“הייתה לנו הזכות ליצור קשר משמעותי עם בית הספר  האזורי רגבה. התוכנית סיפקה הזדמנות ייחודית להיכרות מעמיקה בין תרבויות שונות, מתוך כבוד הדדי, סקרנות ולמידה משותפת. המפגשים היו מלאים ברוח טובה, בהקשבה ובשיתוף אמיתי, שאפשרו לתלמידים ולצוות החינוכי להבין, ללמוד ולהעריך את עושר התרבות של האחר. אין ספק כי יוזמות כאלו בונות גשרים של הבנה ומטפחות דור שמביט לעתיד בגישה של פתיחות וכבוד. אני ממליץ בחום לכל מוסד חינוכי להשתתף בתוכנית זו, מתוך אמונה כי היא תורמת רבות לתלמידים, לצוות ולחברה כולה.” / עלי סלאמה, מנהל בית הספר אלסביל, חורפיש

להשתתפות יש להירשם בגפ”ן לתכנית 1329

    מתעניינים? תרצו שנחזור אליכם? השאירו פרטים:


    גם אנחנו לא אוהבים ספאם! אנו מתחייבים שלא לעשות כל שימוש לרעה ו/או להעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.
    טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל.

    מדיניות הפרטיות, תנאי שירות

    נשמח לשוחח גם בוואטסאפ

    הצטרפו
    לרשימת התפוצה


    השאירו פרטים והצטרפו לאלפי נשות ואנשי חינוך המקבלים מאיתנו מעת לעת חומרים מעניינים ומגוונים המותאמים לצרכיהם.

      גם אנחנו לא אוהבים ספאם! אנו מתחייבים שלא לעשות כל שימוש לרעה ו/או להעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.

      טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל.

      מדיניות הפרטיות, תנאי שירות